Video: Afgørelse på Best in Show

12-05-2018 08:03, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I går blev Imran Durranis bullmastiff Best in Show. Her kan du se video fra afgørelsen

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

 

Der var stor spænding, da seks hunde skulle placeres som nordisk shows samlede nummer fem, mens fire hunde fik de eftertragtede podieplaceringer.

Her kan du se en lille video fra afgørelsen

 

Læs også

NOSTALGI: Ærligt dommerreferat

15-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi bringer her et ærligt referat fra DKK’s internationale udstilling i Aalborg 18-19 oktober 1969 af dommer Alexander Krasilnikoff

Billederne fra Vejen er klar

26-06-2019 09:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Ingen tvivl om, at det var en fantastisk weekend i Vejen. Her kan du genopleve udstillingen gennem de billeder vi fik taget

Tre blå norske mærker i Vejen

23-06-2019 19:26, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et vaskeægte hattrick af Shyloch Statement

Må min hund spise blåbær?

07-08-2017 13:43, af Anne Ekenberg

Har du tjekket, om du har blåbær tilbage på busken? Måske har hunden eller hønsene allerede været der og taget de søde, blå bær. For godt, det smager de. Og sunde er de også – også for vores hunde.

Må min hund spise mælkebøtter?

28-07-2017 12:54, af Anne Ekenberg

Mælkebøtter er faktisk ret sunde for os mennesker. Vi kan bruge alle dele i madlavning, og minsandten om de ikke også er sunde for vores hunde.

Russiske kæleræve giver svaret: Derfor er din hund så kærlig

22-08-2018 08:29, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I snart 60 år har forskere avlet på kæleræve i Sibirien. Nu er rævenes DNA blevet analyseret, og deres gener kan gøre os klogere på både hunde og menneskers adfærd. Det skriver dr.dk

Galleri: Nordisk Udstilling vel overstået

11-05-2018 20:26, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Den første af tre dage i Roskilde er slut. En dag, hvor solen skinnede ned over Dyrskuepladsen i Roskilde. Se billederne her

DIY – hundeshampoo – også til følsom hud

31-07-2017 17:08, af Anne Ekenberg

Lige så nemt det er at købe en færdig shampoo til sin hund, lige så hyggeligt og nemt er det at lave sin egen. Fordelen er den indlysende, at man ved, hvad der er i den. Her kommer nogle nemme og effektive DIY shampoos til hunde med og uden problemer.

Boxer ulcus – en sygdom i hornhinden

27-01-2019 08:32, af Astrid Gerd Holtet

Boxer ulcus er en smertefuld sygdom i hundens øje, hvor en del af hornhindens overflade løsner sig – og sygdommen rammer ikke kun boxerne

Farvel til de kongelige corgier

25-04-2018 09:51, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 15. april døde den sidste af Dronning Elisabeths corgier. Hermed blev det til 85 år med den lavbenede hund i det britiske kongehus

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Må min hund spise ærter?

03-08-2017 13:25, af Anne Ekenberg

Foråret og sommeren er højsæson for ærter fra vores egne haver. Vi elsker dem – især selve ærten, men mange synes også godt om bælgen, hvis man har fjernet den seje hinde indeni.  Det hele kan heldigvis også spises af vores hunde.

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Stor forvirring om mulig hvalpefabrik i Hadsund

08-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Da den nye dyreværnsenhed i Nordjyllands Politi slog til mod en adresse i Hadsund, mente man, der kunne være tale om en hvalpefabrik. Leder af enheden holder fast i opfattelsen

Hold seniorhunden frisk

14-07-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Med alderen får mange hunde problemer med stive og ømme led i ben og ryg - det kan begrænse hunden og påvirke dens livskvalitet. Heldigvis er der flere ting, du kan gøre for at hjælpe din seniorhund forblive aktiv så længe som muligt

Hunde i vandet ved stranden

07-07-2017 10:11, af Anne Ekenberg

Hunde skal være i snor i sommerhalvåret, når de færdes ved stranden. Men hvad nu, når de er ude i vandet? Hvilke regler gælder så? Og hvad med “Blå flag”- strande?

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

NOSTALGI: Ærligt dommerreferat

15-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi bringer her et ærligt referat fra DKK’s internationale udstilling i Aalborg 18-19 oktober 1969 af dommer Alexander Krasilnikoff

Hjælp - min hund vil ikke spise!

09-12-2017 10:21, af Astrid Gerd Holtet

Kortere eller længere perioder med manglende appetit hos hunden er noget mange hundeejere oplever i løbet af hundens liv. Nogle gange er det forbigående og ganske harmløst, andre gange er det udtryk for sygdom. Hvad skal du så holde øje med, når din hund ikke vil spise sin mad?

Må min hund spise jordbær?

16-07-2017 10:07, af Anne Ekenberg

Jeg går ofte tur på en skøn natursti. Tidligere var det en jernbanestrækning, men for mange år siden blev den nedlagt, og i dag har mennesker og dyr glæde af den. På denne tid af året myldre det frem med skovjordbær. Som små røde perler lyser de op i alt det grønne, og jeg elsker at plukke af dem, når jeg med egne øjne kan se, at de modne. Og mine hunde elsker dem også, men må de egentlig få dem?