Så er det sommertid

06-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Sommeren er over os og hunden.dk går på sommerferie

Copyright Ridehesten.com
Grafik: Shutterstock

[F1

Sommeren kaster sine lange lyse aftner og varmende solstråler ind over os, og det er tid til ferie. Sådan er det også på hunden.dk. Derfor vil du i de næste tre uger opleve, at der kommer lidt færre nyheder på hunden.dk end normalt. 

I de tre uger vil der hver dag komme en historie på vores hjemmeside og på Facebook klokken 12.00. Af indlysende årsager er artiklerne forproducerede.

Vi har blandt andet forberedt en lille serie til jer, hvor vi er gået 50 år tilbage i tiden for at se, hvad der blev skrevet i Magasinet HUNDEN dengang. Der er masser af guf, og er man til sprogperler, vil man nyde flere af disse artikler. 

Vi vil ønske jer alle en rigtig god og dejlig sommer. Husk nu at passe på jer selv og jeres dejlige hunde. Vi glæder os til at vende tilbage den 29 juli for fuldt (og optanket) blus.

Sommerhilsner fra hunden.dk ..... Vuf

Læs også

Dyreværnet reddede Tøsen i sidste øjeblik

05-07-2019 08:43, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Da niårige Tøsens ejer gik bort, var der ingen til at tage sig af den efterladte skønne hund. Så tog Dyreværnets personale affære

Billederne fra Vejen er klar

26-06-2019 09:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Ingen tvivl om, at det var en fantastisk weekend i Vejen. Her kan du genopleve udstillingen gennem de billeder vi fik taget

HUSK DET NU: Ingen hunde i varme biler

12-05-2019 09:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når solen skinner, bliver det varmt i bilen, og så er det ikke et sted for hunde. En svensker opdagede lørdag, at DKK mener det, når de siger, de ikke accepterer hunde i varme biler

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Må min hund spise ærter?

03-08-2017 13:25, af Anne Ekenberg

Foråret og sommeren er højsæson for ærter fra vores egne haver. Vi elsker dem – især selve ærten, men mange synes også godt om bælgen, hvis man har fjernet den seje hinde indeni.  Det hele kan heldigvis også spises af vores hunde.

Hunde i vandet ved stranden

07-07-2017 10:11, af Anne Ekenberg

Hunde skal være i snor i sommerhalvåret, når de færdes ved stranden. Men hvad nu, når de er ude i vandet? Hvilke regler gælder så? Og hvad med “Blå flag”- strande?

Hold seniorhunden frisk

14-07-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Med alderen får mange hunde problemer med stive og ømme led i ben og ryg - det kan begrænse hunden og påvirke dens livskvalitet. Heldigvis er der flere ting, du kan gøre for at hjælpe din seniorhund forblive aktiv så længe som muligt

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Stor forvirring om mulig hvalpefabrik i Hadsund

08-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Da den nye dyreværnsenhed i Nordjyllands Politi slog til mod en adresse i Hadsund, mente man, der kunne være tale om en hvalpefabrik. Leder af enheden holder fast i opfattelsen

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

NOSTALGI: Ærligt dommerreferat

15-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi bringer her et ærligt referat fra DKK’s internationale udstilling i Aalborg 18-19 oktober 1969 af dommer Alexander Krasilnikoff

Hjælp - min hund vil ikke spise!

09-12-2017 10:21, af Astrid Gerd Holtet

Kortere eller længere perioder med manglende appetit hos hunden er noget mange hundeejere oplever i løbet af hundens liv. Nogle gange er det forbigående og ganske harmløst, andre gange er det udtryk for sygdom. Hvad skal du så holde øje med, når din hund ikke vil spise sin mad?

Må min hund spise jordbær?

16-07-2017 10:07, af Anne Ekenberg

Jeg går ofte tur på en skøn natursti. Tidligere var det en jernbanestrækning, men for mange år siden blev den nedlagt, og i dag har mennesker og dyr glæde af den. På denne tid af året myldre det frem med skovjordbær. Som små røde perler lyser de op i alt det grønne, og jeg elsker at plukke af dem, når jeg med egne øjne kan se, at de modne. Og mine hunde elsker dem også, men må de egentlig få dem?