Pas på odderne!

17-07-2017 15:18, af Anne Ekenberg

I går havde en af vores læsere en rædselfuld oplevelse, som Hunden.dk gerne vil dele med vores læsere, så I ved, hvad I også skal passe på med i forhold til jeres hunde: Odderne. Janes hund Molly var nemlig udsat for et meget uheldigt møde med en odder i Lyså.  Her er, hvad Jane postede på facebook tidligere i dag

Copyright Ridehesten.com

Jeg havde en meget grim og usædvanlig oplevelse i går:
Jeg lader altid vores hund, Molly, svømme i Lyså for enden af vores vej, når vi går tur. I går blev hun pludselig trukket ned under vandet og slog kolbøtter, før hun kom op igen. En odder stak hovedet op, måske for at se hvor byttet blev af…
Heldigvis gav odderen op, og Molly kom i land.
Der var bidt hul i lysken og kradsemærker på inderlåret. Jeg tog til dyrlæge for at få hende tjekket. Vores dyrlæge konstaterede, at hun faktisk havde været heldig, da biddet var meget dybt, og lå helt op ad den store pulsåre i lysken. Pyha, stakkels lille Molly.
Hun har det godt her på 2. dagen. Nu hedder det penicillin og smertestillende i 7 dage. Jeg skriver dette fordi I, som har små eller unghunde, skal være opmærksomme på at dette kan ske. 


Knus en lidt rystet hundeejer.

(Med tilladelse fra Jane Borlev).

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har min hund feber?

07-12-2017 08:24, af Astrid Gerd Holtet

Det er en skrøne, at man kan vurdere hundens kropstemperatur på snuden eller poterne. Men hvad skal du så gøre, hvis du tror din hund har feber?  

Er min hund tyk?

10-12-2017 17:01, af Astrid Gerd Holtet

Overvægt og fedme er et stigende problem blandt danske familiehunde, men ofte kan det være svært for ejeren at se, at hunden vejer for meget 

Når det buldrer og brager udenfor

09-12-2017 19:10, af Astrid Gerd Holtet

Nytårsaften kan være en voldsom og ubehagelig oplevelse for nogle hunde – hvad kan du gøre for at hjælpe?  

Sne kan give dårlig mave

10-12-2017 08:09, af Astrid Gerd Holtet

Hvis sneen begynder at dale, kan nogle hundeejere opleve at hunden spiser af sneen – og det kan give dårlig mave. Vi ser nærmere på hvad der sker

Pas på Fido i december - julemad er ikke hundeæde

11-12-2017 09:46, af Agria Dyreforsikring/ pressemeddelelse

Tal fra Agria Dyreforsikring viser, at december måned er den tid på året, hvor flest hunde må forbi en dyrlæge på grund af madforgiftning. Det skyldes, at velmenende ejere fodrer hunden med julemad, som den ikke kan tåle. Hvis Fido skal have ekstra julegodter i december, hvorfor så ikke bage dem selv?

Min hund er kræsen – Hvad gør jeg?

12-12-2017 16:28, af Sandra Lund Brudlykke og Amanda Friedel Jakobsen

Findes der kræsne hunde, eller er det noget man som ejer selv får sin hund til at være? En klar foderstrategi eller et foderskift er ting, man kan overveje for at komme kræsenheden til livs

Röskvas rejse

05-12-2017 18:20, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den islandske fårehund Surtsey’s R-Röskvas rejse begyndte for 2 ½ år siden i en hvalpekasse på Fyns land. Derefter boede den i en kort periode i Østrig, som endte i et gidseldrama, hvorefter hunden blev hentet tilbage til Fyn, og for en måned siden var hun til parring i Frankfurt

Hjælp hunden når den skal til dyrlæge

08-12-2017 17:30, af Astrid Gerd Holtet

Hunde kan ikke fortælle os, hvordan de har det, og derfor er de afhængige af, at vi kan formidle deres problemer, når vi tager dem til dyrlægen – så hvordan forbereder du dig bedst, når din hund skal undersøges? 

Pas på juledekorationerne i december

06-12-2017 16:57, af Astrid Gerd Holtet

I takt med at julen nærmer sig, dukker der mere og mere julepynt op i mange danske hjem. Men en del af de planter, vi bruger til at pynte vores huse, er giftige

Er hunden din nye løbemakker?

07-12-2017 16:24, af Astrid Gerd Holtet

Mange hundeejere nyder at løbe med deres hund – vi ser på, hvad der er vigtigt at huske, når I træner sammen