Pas på odderne!

17-07-2017 15:18, af Anne Ekenberg

I går havde en af vores læsere en rædselfuld oplevelse, som Hunden.dk gerne vil dele med vores læsere, så I ved, hvad I også skal passe på med i forhold til jeres hunde: Odderne. Janes hund Molly var nemlig udsat for et meget uheldigt møde med en odder i Lyså.  Her er, hvad Jane postede på facebook tidligere i dag

Copyright Ridehesten.com

Jeg havde en meget grim og usædvanlig oplevelse i går:
Jeg lader altid vores hund, Molly, svømme i Lyså for enden af vores vej, når vi går tur. I går blev hun pludselig trukket ned under vandet og slog kolbøtter, før hun kom op igen. En odder stak hovedet op, måske for at se hvor byttet blev af…
Heldigvis gav odderen op, og Molly kom i land.
Der var bidt hul i lysken og kradsemærker på inderlåret. Jeg tog til dyrlæge for at få hende tjekket. Vores dyrlæge konstaterede, at hun faktisk havde været heldig, da biddet var meget dybt, og lå helt op ad den store pulsåre i lysken. Pyha, stakkels lille Molly.
Hun har det godt her på 2. dagen. Nu hedder det penicillin og smertestillende i 7 dage. Jeg skriver dette fordi I, som har små eller unghunde, skal være opmærksomme på at dette kan ske. 


Knus en lidt rystet hundeejer.

(Med tilladelse fra Jane Borlev).

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Seniorhunden – 10 ting der sker når hunden bliver gammel

15-10-2017 12:03, af Astrid Gerd Holtet

Når hunden bliver gammel, sker der en masse ændringer, som har betydning for dens sundhed. Vi har kigget nærmere på ti af de ting, der ændrer sig hos seniorhunden. 

Tørre øjne – hvad er det?

14-10-2017 20:00, af Astrid Gerd Holtet

Sygdommen ”Tørre øjne” – eller Keratokonjunktivitis Sicca - kan, hvis ubehandlet, føre til nedsat syn og blindhed.  Hvad ligger bag de tørre øjne og hvad skal du holde øje med?  

Sygdommen bag vaccinationen – Herpesvirus

16-10-2017 15:02, af Astrid Gerd Holtet

Herpesvirus er en af årsagerne til tidlig hvalpedødelighed, og der findes ingen behandling for sygdommen – så hvordan kan den undgås? 

Eksklusivt kursus for hundepassere

12-10-2017 15:57, af Marie Helene Rigård Rohleder

Dogley og Dansk Kennel Klub afholder et fagligt kursus for hundepassere med undervisning af en af Danmarks dygtigste instruktører. Kurset vil forberede dig på mange af de situationer, der kan opstå, når du passer fremmede hunde og dermed ruste dig bedre til ansvaret som hundepasser

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Sygdommen bag vaccinationen – Smitsom leverbetændelse

13-10-2017 16:26, af Astrid Gerd Holtet

Smitsom leverbetændelse er én af de sygdomme vi kan vaccinere vores hunde imod, men hvad er det egentlig for en sygdom? 

Hvornår er hunden gammel?

16-02-2011 15:58, af Anne Kristine Tollestrup
Alderdom er en vej, vi alle må gå, men hvornår er alderdom så hård ved hunden, at det er på tide at hjælpe den til de evige jagtmarker? Det giver Fagdyrlæge Finn Boserup et svar på.

Hundevenlig ferie på Vemmetofte Camping

09-10-2017 11:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Vemmetofte Strand Camping er et ferieparadis for din hund. Stedet har egen legeplads til hunde, et hundebad og fælles gåture, fordi de vil skabe en feriemulighed for hele familien

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger