Pas på odderne!

17-07-2017 15:18, af Anne Ekenberg

I går havde en af vores læsere en rædselfuld oplevelse, som Hunden.dk gerne vil dele med vores læsere, så I ved, hvad I også skal passe på med i forhold til jeres hunde: Odderne. Janes hund Molly var nemlig udsat for et meget uheldigt møde med en odder i Lyså.  Her er, hvad Jane postede på facebook tidligere i dag

Copyright Ridehesten.com

Jeg havde en meget grim og usædvanlig oplevelse i går:
Jeg lader altid vores hund, Molly, svømme i Lyså for enden af vores vej, når vi går tur. I går blev hun pludselig trukket ned under vandet og slog kolbøtter, før hun kom op igen. En odder stak hovedet op, måske for at se hvor byttet blev af…
Heldigvis gav odderen op, og Molly kom i land.
Der var bidt hul i lysken og kradsemærker på inderlåret. Jeg tog til dyrlæge for at få hende tjekket. Vores dyrlæge konstaterede, at hun faktisk havde været heldig, da biddet var meget dybt, og lå helt op ad den store pulsåre i lysken. Pyha, stakkels lille Molly.
Hun har det godt her på 2. dagen. Nu hedder det penicillin og smertestillende i 7 dage. Jeg skriver dette fordi I, som har små eller unghunde, skal være opmærksomme på at dette kan ske. 


Knus en lidt rystet hundeejer.

(Med tilladelse fra Jane Borlev).

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tyve, vogt jer! Lulu er i byen

22-06-2019 11:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lulu er en af de racer, der ikke findes så mange af i Danmark. Hun er en polski owczarek podhalanski, en race, der findes cirka 30 af i landet

 

Rørende gensynsglæde ved Ring 7

23-06-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Som opdrætter er det altid lidt svært at give sine hvalpe videre. Det er det også for Kate Frederiksen, der har opdrættet groenendael siden starten af 90’erne. I Vejen mødte hun en af sine hvalpe

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Må min hund spise jordbær?

16-07-2017 10:07, af Anne Ekenberg

Jeg går ofte tur på en skøn natursti. Tidligere var det en jernbanestrækning, men for mange år siden blev den nedlagt, og i dag har mennesker og dyr glæde af den. På denne tid af året myldre det frem med skovjordbær. Som små røde perler lyser de op i alt det grønne, og jeg elsker at plukke af dem, når jeg med egne øjne kan se, at de modne. Og mine hunde elsker dem også, men må de egentlig få dem?

Lille hund på bagsædet kan ramme som en hest

12-06-2019 15:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er ikke et lovkrav i Danmark, at hunde skal være fastspændt eller i bur under bilkørsel. Men kolliderer du med 90 km/t kan en lille hund på 6 kg ramme de foransiddende med en vægt svarende til 700 kg.

Hundevæddeløb ikke et problem i Danmark

18-06-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Efter nyheden fra England om, at hundevæddeløb sidste år kostede 1000 hunde livet, og at flere derfor ønsker sporten forbudt, tog vi en snak med en dansk repræsentant for sporten

Shyloch Statement gjorde det igen

22-06-2019 18:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Norske Helge Kvivesen og hans Shyloch Statement tog for anden dag i træk BIS 1 i Vejen

28 dygtige juniorhandlere

23-06-2019 08:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag stillede hele 28 juniorhandlere til start ved konkurrencen, der blev en svær opgave for den australske dommer

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Anklage: Betjent angreb kollega med hund

18-06-2019 09:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En betjent i Københavns Politi er under mistanke for at have udsat en kollega for et hundebid, viser aktindsigt fra Rigspolitiet