Nytårsfortsæt for hundeejeren

01-01-2018 19:29, af Marie Helene Rigård Rohleder

Start det nye år med et nytårsfortsæt for dig og din hund. Vi giver dig her tre forslag til nytårsfortsætter for dig og din hund 

Copyright Ridehesten.com

Vi håber, at I er kommet godt ind i det nye år. Tobenede såvel som firbenede. En ny start med forhåbentlig ny energi. Så hvorfor ikke starte det nye år med nye gode vaner, og glæde både dig selv og din hund? 

3 gode nytårsfortsæt

1. Mere motion! 
Det klassiske nytårsfortsæt for hundeejeren, men det er bare så vigtigt, at det fortjener en gentagelse: I 2018 vil jeg gå længere ture med min hund, hvor vi afprøver nye og spændende ruter i stedet for altid at gå den samme tur igen og igen. Jeg vil aktivere min hund og lege med den. Jeg vil lære min hund små tricks og introducer nyt legetøj for den. 

2. Mere kærlighed!
Det evigtgyldige nytårsfortsæt: Nus og nærvær er vigtigt for både mennesker og dyr. I 2018 vil jeg være til stede sammen med min hund og lægge mobilen væk, når den logrende kommer løbende mig i møde efter endt arbejdsdag. Jeg vil klø hunden på dens yndlingssted og tale med den i løbet af dagen.

3. Mere træning!
Det udfordrende nytårsfortsæt: I 2018 vil jeg være mere udenfor hjemmet med min hund. Jeg vil forsøge at starte til en hundesportsgren. Eksempelvis agility, rally eller Nose Work. For måske er det den perfekte kombination af mental stimulans, fysisk aktivitet og samvær med mig, som styrker forholdet mellem mig og min hund. 

God fornøjelse! 

 

 

Læs også

Bliv klar til nytårsaften – altså 2018!

06-01-2018 09:00, af Astrid Gerd Holtet

For mange hunde var årsskiftet forbundet med stress og angst. Var din hund en af dem, så er det allerede nu du skal tage fat i problemet, så nytårsaften 2018 kan blive en bedre oplevelse  

Jackson stak af nytårsaften

02-01-2018 15:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Tanni Løvenbjerg Gettermann havde en forfærdelig nytårsaften, da hendes hund Jackson blev bange for fyrværkeriet og stak af lidt over midnat

Kom godt igennem nytårsaften

31-12-2017 08:25, af Astrid Gerd Holtet

Nytårsaften er en festlig aften, hvor vi siger farvel til det gamle år, og velkommen til det nye – men for hunden kan festlighederne være en overvældende oplevelse.

 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Diego hjælper familien gennem sorgen

09-01-2018 10:11, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

12. december fødte Pernille lille Lilje. Noget var dog helt galt. Lilje var viklet ind i navlestrengen. Hun var dødfødt. Sorgen var og er ubærlig for hele familien, der udover Pernille består af  hendes forlovede Peter, hendes datter på 15 og søn på 11. Uden hunden Diego ville familien være mere indelukket og modløs

Fredagsquiz: Hvad ved du om beaglen

12-01-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fremover vil vi hver fredag offentliggøre en quiz om en bestemt race af hunde. Fakta om hundene er taget fra Dansk Kennelklubs hjemmeside og burde derfor være ret præcise. Denne uge handler quizzen om beaglen

Hundeejerens adfærd – hvordan påvirker du din hund?

14-01-2018 09:08, af Astrid Gerd Holtet

Et forskerhold fra Wien har undersøgt hvordan vores adfærd påvirker vores hundes evne til at håndtere stressende oplevelser

Hunde er gode for økonomien

12-01-2018 08:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt studie fra Sverige viser, at hunde og katte har en positiv virkning på nationaløkonomien

Dansk studie: Hjertedød hos hunde kan forudsiges tidligt

09-01-2018 16:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Undersøgelser af hjertets pumpefunktion hos 1-3 årige hunde kan forudsige, om hundene er i øget risiko for at dø af hjertesygdom senere i livet, viser et studie fra Københavns Universitet

Dom i Thor-sagen

14-06-2013 12:49, af Tine Luther
I dag faldt der dom i sagen om den meget medieomtalte hund Thor. Betjenten, der bortførte den fra et internat for at redde dens liv, er idømt betinget fængselsstraf.

En god ven i nøden

28-12-2017 08:17, af Iben Thybo, veterinærsygeplejerske v. Familiedyrlægerne

De fleste af os har set eller oplevet en førerhund med sin ejer, som har et fysisk handicap, typisk i form af at være blind eller stærkt svagsynede. Men knap så mange har set en psykiatrisk servicehund – der er nemlig ikke så mange af dem – endnu

Problemer med råt foder

15-01-2018 09:54, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ny forskning viser, at det populære bone and raw food til hunde kan give store problemer for dyrene. Foderet kan nemlig indeholde e. colibakterier, listeria og salmonella. Det skriver Jyllands Posten. 

Dansk juniorhandler til tops på MyDOG

10-01-2018 09:37, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den danske juniorhandler Ida Victoria Skodborg gik hele vejen og sluttede af med at vinde juniorhandling om søndagen på den svenske hundeudstilling MyDOG sidste weekend

10 tegn på allergi hos hunde

11-01-2018 08:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Har din hund allergi? Det kan du måske få svaret på ved at kigge på listen i denne artikel