Luft naboens hund og hjælp børn i verden

08-01-2015 15:06, af Tine Luther
Igen i år kan alle børn lave gode gerninger sammen med DR Ramasjang, DR Ultra, Palles Gavebod og LEGO-familiens fond, Ole Kirks Fond. For hver god gerning giver Ole Kirks Fond 25 kroner til Danmarks Indsamling, som støtter projekter rundt i verden!
Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

En god gerning kunne for eksempel være at lufte hund for andre! Det kommer jo også hunden til gode… Måske kender du som voksen hundeejer et eller flere børn, der kunne tænke sig at gå med din hund i den gode sags tjeneste. Hvis alle Danmarks børn gir’ den max gas med gode gerninger, vil Ole Kirks Fond give helt op til 5 millioner kroner til Danmarks Indsamling. HVORDAN GØR MAN? ? Gør en god gerning ... eller gerne mange :–) ? Print et Godhedsbevis via linket under billedet til højre eller hent det på biblioteket. ? Skriv på Godhedsbeviset, hvad din gode gerning var. Hvis du har lavet flere gode gerninger, skal du skrive på flere Godhedsbeviser. ? Aflever alle dine Godhedsbeviser på dit bibliotek, så pengene bliver givet til Danmarks Indsamling. ? Hvis du laver 10 gode gerninger eller mere, så får du et sejt diplom på biblioteket som tak! FIND IDÉER TIL GODE GERNINGER PÅ ULTRAS HJEMMESIDE VIA LINKET UNDER BILLEDET TIL HØJRE.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Giv din hund en fyrværkerifri nytårsaften

08-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Er du en af de mange hundeejere som ikke ser frem til at skulle holde en nytårsaften med krudt og kanonslag? Clarion Copenhagen Airport har løsningen til den perfekte nytårsaften for både dig og din hund. Invitér din bedste ven på et hotelophold bag tre-lags-tykke ruder med gulv til loft mørklægningsgardiner, så alle kan nyde årsskiftet

Fredagsquiz: Hvad ved du om rottweiler

07-12-2018 09:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den smukke rottweiler. Hvad ved du om den

Mysteriet om huskyens blå øjne

13-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

De smukke blå øjne er kendetegnende for racen siberian husky. Nu ved man, hvor den blå farve stammer fra

Fredagsquiz: Hvad ved du om whippet

14-12-2018 08:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Er du klar til fredagsquiz?

Hobros umageste par

10-12-2018 11:54, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den hvide pudel, Luna, skulle naturligvis have en selfie med den store stjerne

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Hvad er navlebrok?

08-12-2018 07:54, af Astrid Gerd Holtet

Navlebrok er en lille udposning ved navlestedet. Tilstanden er som regel ufarlig, og for mange hvalpe forsvinder den med alderen, men den kan også i nogle tilfælde volde problemer

USA: Ny lov mod eksport af hundekød vedtaget

12-12-2018 08:41, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hvad der måske burde være en selvfølge er netop blevet besluttet i USA, hvor man nu vil lægge pres på andre lande i kampen for bedre dyrevelfærd

Vinderen er fundet

14-12-2018 12:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Endnu engang fik vi en masse søde, sjove, dejlige, flotte billeder af jeres skønne hunde. En vinder er valgt

Julen er farlig for hunde

11-12-2018 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

December er typisk en måned, hvor Agria Dyreforsikring ser mange skader på kæledyr. Disse skader og sygdomme kunne være undgået, hvis ejerne var mere opmærksomme på julens faldgruber. Hunde- og katteejere kan med fordel notere sig disse farer, så det ikke er deres kæledyr, som får julen ødelagt.