Læser fandt død hund

05-04-2018 14:55, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hvad gør man, hvis man finder en død hund, spørger læser.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi har modtaget nedenstående mail i dag, og vi vil gerne høre vores læseres forslag til, hvad man skal gøre i sådan en situation. 


Hej hos Hunden.dk
Jeg passede forleden dag en hund i Nordsjælland, og kom vidt omkring på gåturen. Pludselig støder jeg på en plamage, som hunden er meget interesseret i. Det viser sig at være en død hund i mellemstørrelse, som tilsynelandende har ligget der rigtig længe. Dog kan man tydeligt se, at det er en hund.
Ved du, hvad man gør i en sådan situation? Tager et par sorte sække med næste gang, jeg kommer i området, og smider den i skraldespanden? Kontakter dem, der bor i huset ud til den skrænt, som jeg fandt den på? Kontakter Falck? Jeg tog et  billede af den, men den ser altså ret uhyggelig ud, så i første omgang bare lige et lille vuf fra mig.
God dag og på forhånd tusind tak for hjælpen fra
Malene Westergaard
 

Læs også

Zoneterapi til varme hunde

07-06-2018 08:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Zoneterapeut Vivian Birlie giver her et godt tip til at køle hunden lidt ned her i varmen 

6 gode råd, hvis du vil sejle med hunden

30-04-2018 14:07, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Står sommeren på en tur rundt i farvandene ved Danmark, skal man forberede sig lidt, hvis man vil have hunden med. Her er 6 gode råd til, hvordan du får den bedste sejltur med hunden

Lær din hvalp at dutte på klokke

16-07-2017 16:09, af Anne Ekenberg

Mange har sikkert sat sommerferien af til at få en ny hvalp, men samtidig med glæden over at få den lille ny hjem, starter også det seje træk med at få den gjort renlig. Her er et tip til, hvordan du kan træne din hvalp til at give tegn, når det er tid, ved at aktivere en klokke.

10 gode råd, hvis du skal rejse med hunden

16-01-2018 09:02, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vejret er ikke rigtig noget i Danmark for tiden. Er man til vintervejr, er her ikke sne nok, og er man til varmegrader er her alt for koldt. Derfor kan man sagtens fristes til at tage på en ferie væk fra gråvejr, kulde og slud. Her er ti gode råd til dig, der gerne vil have din hund med på rejsen

Hvad kan man gøre når hunden får gigt?

03-11-2017 08:46, af Astrid Gerd Holtet

3 gode råd, der kan hjælpe hunde med gigt

Få et godt besøg hos dyrlægen

01-11-2017 12:09, af Astrid Gerd Holtet

Vil du gerne gøre dyrlægebesøgene behagelige? Her får du 3 gode råd til at forebygge dyrlægeangst hos din hund! 

 

Hvornår er børn gamle nok til hund

16-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

De fleste børn vil gerne have et kæledyr, og især hunde står højt på ønskesedlen, men hvor gamle bør ens børn egentlig være, før man fører en hundehvalp ind i familien? Det kan du få svar på i nedenstående uddrag af Spanielbogen - Håndbog til alle hundeejere af Lotte Evers

Når hunden bliver døv

03-12-2017 17:32, af Astrid Gerd Holtet

Hunde kan fødes døve eller døvheden kan komme som følge af sygdom. Vi ser lidt nærmere på hvad der sker, når hundens hørelse påvirkes 

6 gode råd til at træne indkald med din hund

13-11-2017 16:00, af Susanne Bagger

Alle hunde kan lære at komme, når man kalder. Med nogle hunde kræver det bare lidt mere arbejde end med andre

Når fyrværkeriet brager

30-12-2017 08:26, af Astrid Gerd Holtet

8 gode råd, hvis din hund ikke kan lide fyrværkeriet nytårsaften

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Efterlod hund i bil

12-07-2018 09:52, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

På trods af utallige opfordringer i alle mulige medier, er det ikke alle, der har forstået pointen

Husk nu det der med varme biler og hunde

11-07-2018 15:18, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er sommerens evige problem. Nogle glemmer det stadig, derfor minder vi lige om det igen. Denne gang med tips fra Spanielbogen

Symptomer på endokardiose

10-07-2018 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Endokardiose, eller myxomatøs mitral valvulær sygdom, er en tilstand i hundens hjerteklapper. Sygdommen er arvelig, men symptomerne ses først senere i livet, og kan i værste fald ende i hjertesvigt.

Gode spørgsmål at stille opdrætteren

09-07-2018 14:43, af Lotte Evers

Det kan være svært at vælge den rette opdrætter, når man skal have hund. Her er nogle spørgsmål fra Spanielbogen, som er gode at stille til opdrætteren

Social indlæring ses allerede hos helt unge hvalpe

14-07-2018 10:00, af Astrid Gerd Holtet

Social indlæring er en effektiv måde at lære nye ting på, og en indlæringsmåde, som er vigtig for hunde. Voksne hundes evne til at lære fra andre er velundersøgt, og et forskerhold har nu også vist, at helt unge hvalpe også evner at lære nyt på denne måde 

Hunde i vandet ved stranden

07-07-2017 10:11, af Anne Ekenberg

Hunde skal være i snor i sommerhalvåret, når de færdes ved stranden. Men hvad nu, når de er ude i vandet? Hvilke regler gælder så? Og hvad med “Blå flag”- strande?

Hotspot i sommervarmen

18-07-2017 14:23, af Anne Ekenberg

”Du danske sommer, jeg elsker dig, skønt du så ofte har sveget mig”. Sådan indledes en af vores elskede sange nemlig ”Sommervisen” fra 1923 af Thøger Larsen. Og sådan tegner denne sommer da også til at blive. Det ene øjeblik skinner solen, men det næste øjeblik står det ned i stænger. Alligevel tager vi til stranden med vores hunde og nyder en dejlig dukkert. Og så kan der efterfølgende opstå problemer med ”hotspots”. 

Lær hvalpen at give slip

12-07-2018 08:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi kender det udmærket. En hvalp er kommet til verden, og næsten før den rigtig har fået øjne, hænger den med gabet om ens nye dyre sko. Her er lidt tips fra Spanielbogen til, hvad man kan gøre

Sommerbilleder vol. 1