Læser fandt død hund

05-04-2018 14:55, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hvad gør man, hvis man finder en død hund, spørger læser.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi har modtaget nedenstående mail i dag, og vi vil gerne høre vores læseres forslag til, hvad man skal gøre i sådan en situation. 


Hej hos Hunden.dk
Jeg passede forleden dag en hund i Nordsjælland, og kom vidt omkring på gåturen. Pludselig støder jeg på en plamage, som hunden er meget interesseret i. Det viser sig at være en død hund i mellemstørrelse, som tilsynelandende har ligget der rigtig længe. Dog kan man tydeligt se, at det er en hund.
Ved du, hvad man gør i en sådan situation? Tager et par sorte sække med næste gang, jeg kommer i området, og smider den i skraldespanden? Kontakter dem, der bor i huset ud til den skrænt, som jeg fandt den på? Kontakter Falck? Jeg tog et  billede af den, men den ser altså ret uhyggelig ud, så i første omgang bare lige et lille vuf fra mig.
God dag og på forhånd tusind tak for hjælpen fra
Malene Westergaard
 

Læs også

Se videoen: Vivian Birlie viser gigtpunkt

09-12-2018 15:00, af Vivian Birlie

Vi har modtaget endnu et indlæg fra hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie. Her giver hun et tip om gigt

Vivian Birlie: Ørepunktet

09-11-2018 14:29, af Vivian Birlie

Vi har modtaget endnu et indlæg fra hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie. Her giver hun et tip om øreproblemer 

TIP: Når din hund kløer sig, har eksem, hoste mm.

02-08-2018 08:25, af Vivian Birlie

Hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie giver her et tip til, hvordan man med zoneterapi kan hjælpe hunden af med kløe og lignende

3 gode råd til at undgå problemer mellem børn og hunde

06-08-2018 14:52, af Astrid Holtet

Helt små børn er i øget risiko for at blive bidt af hunde, viser flere studier, men heldigvis er der forholdsregler forældre og hundeejere kan tage, for at undgå sådanne ulykkelige situationer

Gå glad i bad – 5 gode råd til vask af hund

09-09-2018 09:23, af Astrid Gerd Holtet

Nu er efteråret over os, og med efteråret kommer der også regn og mudder. Mange vælger derfor at vaske hunden for at slippe for at få mudderet med ind i stuen efter en våd gåtur. Men hvad skal du tænke på, når du vasker hunden?

Kom godt igennem julen – 3 gode råd til en dejlig hundejul

17-12-2018 08:23, af Astrid Gerd Holtet

Julen er en glædelig højtid i mange danske hjem, men den kan også være fyldt med mange udfordringer for hunden i familien 

Juletræet med sin pynt

22-12-2018 08:45, af Astrid Gerd Holtet

Juletræet er en fast del af den danske jul, men det fint pyntede træ er ikke altid hundeegnet. Vi har 5 gode råd, der kan gøre dit træ hundevenligt

4 gode råd, hvis du skal have hunden med på ferie til udlandet

24-06-2018 08:45, af Astrid Gerd Holtet

Nu nærmer sommerferien sig snart for mange, og derfor har vi set lidt på hvad du skal huske, hvis du tager hunden med på rejsen  

10 gode råd, hvis du skal rejse med hunden

16-01-2018 09:02, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vejret er ikke rigtig noget i Danmark for tiden. Er man til vintervejr, er her ikke sne nok, og er man til varmegrader er her alt for koldt. Derfor kan man sagtens fristes til at tage på en ferie væk fra gråvejr, kulde og slud. Her er ti gode råd til dig, der gerne vil have din hund med på rejsen

Hvornår er børn gamle nok til hund

16-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

De fleste børn vil gerne have et kæledyr, og især hunde står højt på ønskesedlen, men hvor gamle bør ens børn egentlig være, før man fører en hundehvalp ind i familien? Det kan du få svar på i nedenstående uddrag af Spanielbogen - Håndbog til alle hundeejere af Lotte Evers

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Ghita Nørby: Hunde skal behandles med respekt

23-03-2019 10:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Udover at være en af landets absolut største skuespillere gennem tiden er Ghita Nørby også et udpræget hundemenneske. Fælles for hendes mange og skarpe holdninger om hunde er, at de alle handler om at have respekt for dyret

Fredagsquiz: Hvad ved du om shar pei

22-03-2019 08:08, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den er krøllet og fin. Den hedder shar pei. Men hvad ved du egentlig om den

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Otodectes cynotis - hundens øremide

18-03-2019 08:24, af Astrid Holtet

Otodectes cynotis er navnet på hundens øremide, der kan give irritation i øregangen og i værste fald øregangsbetændelse

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Må min hund spise peberfrugt?

25-07-2017 09:39, af Anne Ekenberg

Rød, gul, grøn – som et trafiklys lyser de op i maden. Rå eller stegte smager de godt – de røde og gule peberfrugter er mine favoritter, da sukkerindholdet er lidt højere end i de grønne peberfrugter. Sukker… Vi elsker det, og mange hunde er også glade for det. Men er peberfrugter nu godt for vores hunde?

Fremragende arbejde af unge Smilla

20-03-2019 15:08, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Smilla er under uddannelse til narkohund. Tirsdag viste hun dog, at hun er mere end klar til at træde ind i den virkelige verden som fuldblods narkohund

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Er jeg overhovedet klar til hund?

20-03-2019 08:09, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er et spørgsmål, man altid skal stille sig selv, hvis man overvejer at købe hund. Impulskøb ender hurtigt som fejlkøb, og det betyder desværre af og til, at hunden bliver aflivet eller givet væk til dyreinternater. Nedenstående miniguide kan være med til at afklare, om man er klar til hund

Tilmelding åbnet: K9 Biathlon Lilleskov Slot Hundedage