Kursus: Gør, som jeg gør!

08-03-2014 08:20, af Tine Luther
Kursus med Claudia Fugazza med fokus på en ny træningsmetode baseret på social indlæring.
Copyright Ridehesten.com
Kurset med med Claudia Fugazza har omdrejningspunkt om en ny træningsmetode baseret på social indlæring.

Social indlæring betyder at opnå en ny adfærd fra observationen af andre. Nye etologiske studier afslører hundes sociale kognitive evner og viser, at de er overraskende veldisponerede for at lære socialt af mennesker. ”Gør som jeg gør”, er en ny træningsmetode baseret på hundes sociale kognitive evner - især på deres imitative evner. Med denne teknik, lærer hunde ny adfærd ved hjælp af observation og imitation af deres ejere. Igennem seminaret vil vi se, hvordan man lærer hunde at efterligne os, og hvorledes man udvikler sig ved hjælp af træningsmetoden. Hundene vil først lære at imitere et lille sæt af genkendelige handlinger, (handlinger som allerede er indlært med traditionelle teknikker) og derefter generalisere denne metode. I slutningen af weekendens undervisning, vil ejeren være i stand til at lære hunden ny adfærd, ved blot at vise den, hvad den skal gøre. Der vil også blive redegjort for de kognitive evner, der ligger til grund for imitation og denne træningsmetode, som er den første metode baseret på hundes kognitive evner. Kurset afholdes på Danhostel Givskud, Løveparkvej 2b, 7323 Give. Undervisningen foregår på engelsk. Priser fra 2000 kr - 3200 kr. alt efter om man ønsker at medbringe hund og/eller ønsker overnatning. Læs mere og køb billetter på www.tro-fast.dk, hvor du også kan hente programmet som PDF-fil.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har min hund feber?

07-12-2017 08:24, af Astrid Gerd Holtet

Det er en skrøne, at man kan vurdere hundens kropstemperatur på snuden eller poterne. Men hvad skal du så gøre, hvis du tror din hund har feber?  

Er min hund tyk?

10-12-2017 17:01, af Astrid Gerd Holtet

Overvægt og fedme er et stigende problem blandt danske familiehunde, men ofte kan det være svært for ejeren at se, at hunden vejer for meget 

Når det buldrer og brager udenfor

09-12-2017 19:10, af Astrid Gerd Holtet

Nytårsaften kan være en voldsom og ubehagelig oplevelse for nogle hunde – hvad kan du gøre for at hjælpe?  

Sne kan give dårlig mave

10-12-2017 08:09, af Astrid Gerd Holtet

Hvis sneen begynder at dale, kan nogle hundeejere opleve at hunden spiser af sneen – og det kan give dårlig mave. Vi ser nærmere på hvad der sker

Pas på Fido i december - julemad er ikke hundeæde

11-12-2017 09:46, af Agria Dyreforsikring/ pressemeddelelse

Tal fra Agria Dyreforsikring viser, at december måned er den tid på året, hvor flest hunde må forbi en dyrlæge på grund af madforgiftning. Det skyldes, at velmenende ejere fodrer hunden med julemad, som den ikke kan tåle. Hvis Fido skal have ekstra julegodter i december, hvorfor så ikke bage dem selv?

Min hund er kræsen – Hvad gør jeg?

12-12-2017 16:28, af Sandra Lund Brudlykke og Amanda Friedel Jakobsen

Findes der kræsne hunde, eller er det noget man som ejer selv får sin hund til at være? En klar foderstrategi eller et foderskift er ting, man kan overveje for at komme kræsenheden til livs

Röskvas rejse

05-12-2017 18:20, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den islandske fårehund Surtsey’s R-Röskvas rejse begyndte for 2 ½ år siden i en hvalpekasse på Fyns land. Derefter boede den i en kort periode i Østrig, som endte i et gidseldrama, hvorefter hunden blev hentet tilbage til Fyn, og for en måned siden var hun til parring i Frankfurt

Hjælp hunden når den skal til dyrlæge

08-12-2017 17:30, af Astrid Gerd Holtet

Hunde kan ikke fortælle os, hvordan de har det, og derfor er de afhængige af, at vi kan formidle deres problemer, når vi tager dem til dyrlægen – så hvordan forbereder du dig bedst, når din hund skal undersøges? 

Pas på juledekorationerne i december

06-12-2017 16:57, af Astrid Gerd Holtet

I takt med at julen nærmer sig, dukker der mere og mere julepynt op i mange danske hjem. Men en del af de planter, vi bruger til at pynte vores huse, er giftige

Er hunden din nye løbemakker?

07-12-2017 16:24, af Astrid Gerd Holtet

Mange hundeejere nyder at løbe med deres hund – vi ser på, hvad der er vigtigt at huske, når I træner sammen