Kursus: Gør, som jeg gør!

08-03-2014 08:20, af Tine Luther
Kursus med Claudia Fugazza med fokus på en ny træningsmetode baseret på social indlæring.
Copyright Ridehesten.com
Kurset med med Claudia Fugazza har omdrejningspunkt om en ny træningsmetode baseret på social indlæring.

Social indlæring betyder at opnå en ny adfærd fra observationen af andre. Nye etologiske studier afslører hundes sociale kognitive evner og viser, at de er overraskende veldisponerede for at lære socialt af mennesker. ”Gør som jeg gør”, er en ny træningsmetode baseret på hundes sociale kognitive evner - især på deres imitative evner. Med denne teknik, lærer hunde ny adfærd ved hjælp af observation og imitation af deres ejere. Igennem seminaret vil vi se, hvordan man lærer hunde at efterligne os, og hvorledes man udvikler sig ved hjælp af træningsmetoden. Hundene vil først lære at imitere et lille sæt af genkendelige handlinger, (handlinger som allerede er indlært med traditionelle teknikker) og derefter generalisere denne metode. I slutningen af weekendens undervisning, vil ejeren være i stand til at lære hunden ny adfærd, ved blot at vise den, hvad den skal gøre. Der vil også blive redegjort for de kognitive evner, der ligger til grund for imitation og denne træningsmetode, som er den første metode baseret på hundes kognitive evner. Kurset afholdes på Danhostel Givskud, Løveparkvej 2b, 7323 Give. Undervisningen foregår på engelsk. Priser fra 2000 kr - 3200 kr. alt efter om man ønsker at medbringe hund og/eller ønsker overnatning. Læs mere og køb billetter på www.tro-fast.dk, hvor du også kan hente programmet som PDF-fil.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Seniorhunden – 10 ting der sker når hunden bliver gammel

15-10-2017 12:03, af Astrid Gerd Holtet

Når hunden bliver gammel, sker der en masse ændringer, som har betydning for dens sundhed. Vi har kigget nærmere på ti af de ting, der ændrer sig hos seniorhunden. 

Tørre øjne – hvad er det?

14-10-2017 20:00, af Astrid Gerd Holtet

Sygdommen ”Tørre øjne” – eller Keratokonjunktivitis Sicca - kan, hvis ubehandlet, føre til nedsat syn og blindhed.  Hvad ligger bag de tørre øjne og hvad skal du holde øje med?  

Sygdommen bag vaccinationen – Herpesvirus

16-10-2017 15:02, af Astrid Gerd Holtet

Herpesvirus er en af årsagerne til tidlig hvalpedødelighed, og der findes ingen behandling for sygdommen – så hvordan kan den undgås? 

Eksklusivt kursus for hundepassere

12-10-2017 15:57, af Marie Helene Rigård Rohleder

Dogley og Dansk Kennel Klub afholder et fagligt kursus for hundepassere med undervisning af en af Danmarks dygtigste instruktører. Kurset vil forberede dig på mange af de situationer, der kan opstå, når du passer fremmede hunde og dermed ruste dig bedre til ansvaret som hundepasser

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Sygdommen bag vaccinationen – Smitsom leverbetændelse

13-10-2017 16:26, af Astrid Gerd Holtet

Smitsom leverbetændelse er én af de sygdomme vi kan vaccinere vores hunde imod, men hvad er det egentlig for en sygdom? 

Hvornår er hunden gammel?

16-02-2011 15:58, af Anne Kristine Tollestrup
Alderdom er en vej, vi alle må gå, men hvornår er alderdom så hård ved hunden, at det er på tide at hjælpe den til de evige jagtmarker? Det giver Fagdyrlæge Finn Boserup et svar på.

Hundevenlig ferie på Vemmetofte Camping

09-10-2017 11:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Vemmetofte Strand Camping er et ferieparadis for din hund. Stedet har egen legeplads til hunde, et hundebad og fælles gåture, fordi de vil skabe en feriemulighed for hele familien

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger