Julekalender: Montys jul - Afsnit 5

05-12-2018 20:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er 5. december. Det er værre med Montys poter, men hjælpen er på vej

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

Monty vågner i fodenden af Peters seng. Fødderne er helt rene. Sådan er de altid om vinteren. Når det er sommer, er de helt anderledes.

Monty hopper ned af sengen og hyler højt.

– Hvad sker der? Spørger Peter forskrækket og aer Monty på halsen.

Molly sætter sig op i sengen med et sæt.

– Hvad var det? Spørger hun.

– Det var Monty, der hylede, da han sprang ned af min seng, fortæller Peter.

Molly kommer hen til Peter og Monty, der sidder for enden af Peters seng.

– Er du kommet til skade? Spørger hun.

Monty ville ønske, han kunne svare andet end bare at lægge sig ned på maven og slikke på sine poter.

Molly løber ind og henter mor og far. Hun fortæller dem, hvad der er sket.

– Åh nej, bare han ikke har brækket noget, siger mor.

– Nej og så lige op til jul, siger far.

En dråbe savl forlader langsomt Montys mund og trækker en lang tråd ned mod gulvet. Dråben slipper først læben, da den anden ende rammer gulvet.

Far tager fat om Montys ene pote og kigger på trædepuderne. Han ser hundens mange rifter.

– Se, siger han og viser poterne til de andre.

– Sikke mange sår, siger Molly.

– Hvor længe har han mon haft dem, spørger mor.

– Det ved jeg ikke, men de sidste gange, jeg har gået tur med ham, har han ikke rigtig villet gå. Så har jeg skullet trække ham afsted, fortæller Peter.

– Stakkels Monty, siger mor og fortsætter: Det er jo på grund af den salt, der ligger på fortovene. Det kan hans små poter slet ikke tåle.

– Det har jeg læst om, men hvor var det nu, jeg så det, siger far.

– Mon ikke det har været på hunden.dk? spørger mor.

– Nåh jo selvfølgelig, hvor skulle det ellers være, griner far.

De ringer til dyrlægen, som sætter Monty i behandling.

 

Læs også

Julekalender: Montys jul - Afsnit 24

24-12-2018 10:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nu er det endelig jul - jul igen

Julekalender: Montys jul - Afsnit 22

22-12-2018 20:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Spoileralert: Monty bliver befriet i dag

Julekalender: Montys jul - afsnit 12

12-12-2018 20:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Monty har glemt, hvor han er

Julekalender: Montys jul - afsnit 13

13-12-2018 20:56, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Molly og Peter savner Monty

Julekalender: Montys jul - afsnit 8

08-12-2018 20:29, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er en trist Monty, vi møder i dag

Julekalender: Montys jul - afsnit 4

04-12-2018 20:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Afsnit 4 gør ondt i Montys poter

Julekalender: Montys jul - afsnit 9

09-12-2018 20:31, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er ikke alle, der forstår Monty. Sådan er det nok at være hund

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fredagsquiz: Hvad ved du om cavalier king charles spaniel

15-02-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Så er det igen tid til at quizze lidt

Så er billederne fra Fredericia online

14-02-2019 08:07, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Var du i Fredericia i weekenden, eller vil du bare gerne se, hvordan det så ud, så er billederne nu online

Forstyrret nattesøvn?

12-02-2019 08:27, af Astrid Gerd Holtet

At dele seng med en hund, kan være mindre forstyrrende og mere tryghedsskabende, end at dele seng med et andet menneske – det viser et nyt studie fra USA

Se billederne: Lørdag i Fredericia

09-02-2019 20:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Det har været en dejlig hundedag i Fredericia. Her får du en pose blandede billeder fra dagen

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Janni Ree kastede stjerneglans over Fredericia

10-02-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den kendte realitydeltager og tidligere oddsetpige Janni Ree udstillede sin nye mops, Cobra, på udstillingen i Fredericia søndag

HUNDEN i postkasserne

11-02-2019 08:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I denne uge dumper det nye nummer af HUNDEN ned i postkasserne, og der er masser af godt læsestof at fordybe sig i

Er din hund en hvalp eller en junior hund?

14-02-2019 15:01, af Marco Ishøj, Anicura

Langt de fleste hundeejere, skelner ikke imellem om deres hund er en hvalp eller junior hund, hvilket kan resultere i, at knogler og muskler ikke udvikles korrekt

Hjælp - min hund vil ikke spise!

09-12-2017 10:21, af Astrid Gerd Holtet

Kortere eller længere perioder med manglende appetit hos hunden er noget mange hundeejere oplever i løbet af hundens liv. Nogle gange er det forbigående og ganske harmløst, andre gange er det udtryk for sygdom. Hvad skal du så holde øje med, når din hund ikke vil spise sin mad?