Hvor er snoren henne?

05-08-2011 14:32, af Lin Bach Jensen
At gå en tur med hunden er sundt for både ejer og hund. Men husk nu snoren! Det er desværre ikke alle, der husker det.
Copyright Ridehesten.com
(Modelfoto: Hunden.dk)

Flere steder er det lovligt at gå tur med sin hund uden snor, hvis hunden er under kontrol. Her er det vigtigt, at hunden ikke generer forbigående, andre hunde eller det vilde dyreliv. Steder, hvor snoren er påbudt, skal hunden selvfølgelig føres i snor. Skanderborg Her er en 51-årige kvinde blevet bidt. To løse hunde sprang pludselig frem, en labrador og en rottweiler. Rottweileren bed kvinden i benet. Med hjælp fra naboen lykkedes det at finde ejeren af hundene, og hun kan nu vente tiltale efter hundeloven. I gentagelsestilfælde kan hun risikere, at hunden kræves aflivet. Den bidte kvinde måtte efterfølgende til læge og behandles. Fredericia Onsdag aften bemærkede en kvindelig fodgænger over for en mand, at hans hund burde føres i line. Det blev han så sur over, at det endte i tumult og en bule i kvindens bil. Hundeejeren forsvandt, men politiet ved, at der var tale om en 29-årig mand fra Vamdrup. Humlebæk En hundeejer udtalte i går, efter en forbipasserende konfronterede ham om den manglende hundesnor: -Jeg orker ikke alle de konfrontationer. Den kvindelig forbipasserende var på sin daglige morgentur, hvor hun blev mødt af en golden retriever der kom løbende imod hende, sprang op og bed i hendes trøje. Kvinden udtaler: -Nu er jeg for tredje gang inden for en kort periode blevet overfaldet af en løsgående hund på min morgentur. Jeg har ellers aldrig været bange for hunde, men det har de seneste oplevelser desværre ført til. VI OPFORDRER ALLE TIL AT GÅ MED SNOR, HVOR DETTE ER PÅKRÆVET! Kilder: lokalavisen.dk elbobladet.dk mf.dk

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Mysteriet om huskyens blå øjne

13-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

De smukke blå øjne er kendetegnende for racen siberian husky. Nu ved man, hvor den blå farve stammer fra

Fredagsquiz: Hvad ved du om whippet

14-12-2018 08:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Er du klar til fredagsquiz?

Lave temperaturer kan give kuldeskader

15-12-2018 08:51, af Astrid Gerd Holtet

Når vinterkulden rammer landet, er der risiko for kuldeskader hos hunde

 

Hund startede brand i Ikast

17-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En hund spillede søndag formiddag en noget uheldig hovedrolle ved en brand i et rækkehus i Ikast

Vinderen er fundet

14-12-2018 12:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Endnu engang fik vi en masse søde, sjove, dejlige, flotte billeder af jeres skønne hunde. En vinder er valgt

Anja Christiansen: En af de bedste ture i ringen

18-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Selvom vores tidligere verdensmester, europamester og nordiske mester i Heelwork To Music / dogdance Anja Christiansen måtte ”nøjes” med sølv ved NM i Finland, beskriver hun sin og Queenys performance som en af de bedste nogensinde

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

USA: Ny lov mod eksport af hundekød vedtaget

12-12-2018 08:41, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hvad der måske burde være en selvfølge er netop blevet besluttet i USA, hvor man nu vil lægge pres på andre lande i kampen for bedre dyrevelfærd

BLOG: Mit vilde 2018