Hunde døde af iltmangel

16-07-2014 08:54, af Nina Marie Villadsen
To familiers fælles ferie fik hurtig en særdeles kedelig drejning, da de fik beskeden om, at deres to hunde var døde på en hundepension ved Silkeborg
Copyright Ridehesten.com
Modelfoto: Shutterstock

TV2 Østjylland har bragt den tragiske historie om to familiers fælles ferie, der blev endte tragisk, da deres hunde døde i hundepension. To søstre fra Silkeborg afleverede hver deres franske bulldog til en hundepension inden en fælles ferie med deres familier. Natten til torsdag var særdeles varm, og kostede de to hunde livet. Hundepensionens ejer kontaktede familierne torsdag med den dårlige nyhed, og begrundede dødsfaldene med "uheldige omstændigheder" på grund af høj varme og dårlig udluftning. - Vi blev allesammen meget kede af det og meget berørte. Vi blev samtidig meget vrede og forfærdede over den død, som vores hunde har lidt i kyndige menneskers varetægt. Vi er to meget knuste familier. Det er utilgiveligt, udtaler den ene søster til TV2 Østjylland. Hun har talt med den dyrlæge, som blev kaldt ud til hundepensionen, og ifølge denne døde hundene af iltmangel, hvilket angiveligt aldrig er sket før. - Når der er så ekstremt varmt, så må man tage nogle andre forholdsregler. Hundene skal selvfølgelig have adgang til vand om natten - også selv om han siger, at de så vælter vandet. I min verden er det dog en meget lille ting at skulle tørre noget vand op, som hundene har spildt, fortæller søsteren til TV2 Østjylland. De to familier har meldt sagen til politiet. De er ikke tilfredse med hundepensionens forklaring om, at de to hundes død skyldes "uheldige omstændigheder". Hundepensionen bekræfter over for TV2 Østjylland, at to hunde natten til torsdag er døde i deres varetægt. Kilde: tv2oj.dk Se mere i videoen herunder.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har min hund feber?

07-12-2017 08:24, af Astrid Gerd Holtet

Det er en skrøne, at man kan vurdere hundens kropstemperatur på snuden eller poterne. Men hvad skal du så gøre, hvis du tror din hund har feber?  

Er min hund tyk?

10-12-2017 17:01, af Astrid Gerd Holtet

Overvægt og fedme er et stigende problem blandt danske familiehunde, men ofte kan det være svært for ejeren at se, at hunden vejer for meget 

Når det buldrer og brager udenfor

09-12-2017 19:10, af Astrid Gerd Holtet

Nytårsaften kan være en voldsom og ubehagelig oplevelse for nogle hunde – hvad kan du gøre for at hjælpe?  

Sne kan give dårlig mave

10-12-2017 08:09, af Astrid Gerd Holtet

Hvis sneen begynder at dale, kan nogle hundeejere opleve at hunden spiser af sneen – og det kan give dårlig mave. Vi ser nærmere på hvad der sker

Pas på Fido i december - julemad er ikke hundeæde

11-12-2017 09:46, af Agria Dyreforsikring/ pressemeddelelse

Tal fra Agria Dyreforsikring viser, at december måned er den tid på året, hvor flest hunde må forbi en dyrlæge på grund af madforgiftning. Det skyldes, at velmenende ejere fodrer hunden med julemad, som den ikke kan tåle. Hvis Fido skal have ekstra julegodter i december, hvorfor så ikke bage dem selv?

Min hund er kræsen – Hvad gør jeg?

12-12-2017 16:28, af Sandra Lund Brudlykke og Amanda Friedel Jakobsen

Findes der kræsne hunde, eller er det noget man som ejer selv får sin hund til at være? En klar foderstrategi eller et foderskift er ting, man kan overveje for at komme kræsenheden til livs

Röskvas rejse

05-12-2017 18:20, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den islandske fårehund Surtsey’s R-Röskvas rejse begyndte for 2 ½ år siden i en hvalpekasse på Fyns land. Derefter boede den i en kort periode i Østrig, som endte i et gidseldrama, hvorefter hunden blev hentet tilbage til Fyn, og for en måned siden var hun til parring i Frankfurt

Hjælp hunden når den skal til dyrlæge

08-12-2017 17:30, af Astrid Gerd Holtet

Hunde kan ikke fortælle os, hvordan de har det, og derfor er de afhængige af, at vi kan formidle deres problemer, når vi tager dem til dyrlægen – så hvordan forbereder du dig bedst, når din hund skal undersøges? 

Pas på juledekorationerne i december

06-12-2017 16:57, af Astrid Gerd Holtet

I takt med at julen nærmer sig, dukker der mere og mere julepynt op i mange danske hjem. Men en del af de planter, vi bruger til at pynte vores huse, er giftige

Er hunden din nye løbemakker?

07-12-2017 16:24, af Astrid Gerd Holtet

Mange hundeejere nyder at løbe med deres hund – vi ser på, hvad der er vigtigt at huske, når I træner sammen