Fødseldag og 40-års jubilæum for formanden

12-09-2017 17:31, af Marie Helene Rigård Rohleder

Fredag den 15. september 2017 fejrer DKK’s formand, Jørgen Hindses, 75-års fødselsdag og 40 år som formand for Dansk Kennel Klub. Derfor er der åbent hus og frokost hos DKK i Solrød Strand den 15. september kl. 12.00 – 15.00

Copyright Ridehesten.com

DKK’s formand, Jørgen Hindse, fylder 75 år og oven i hatten kan han fejre 40-års jubilæum som formand for Dansk Kennel Klub.

I juli/august nummeret af HUNDEN kan du læse et stort portræt af Jørgen Hindse. Her udtaler han blandt andet:
– Dansk Kennel Klub er jo ikke bare en hobby. Det er et spørgsmål om ledelse. Organisationen har 30.000 medlemmer, mere end 33 fultidsansatte og omsætter for 55 millioner om året. Jeg har igennem årene skulle samarbejde med mange forskellige bestyrelser, og det er indimellem kommet mig for øre, at de nyvalgte havde tænkt, at nu skulle de bare ‘majoriseres’ af Hindse – at jeg kan virke lidt skræmmende. Men folk opdagede, at sådan er det ikke. Vi deler opgaverne imellem os i bestyrelsen, og alle har deres ansvarsområde, – og det er en hellig pligt ikke at blande mig, så længe det går godt, men jeg giver gerne et godt råd, hvis det er nødvendigt. Jeg er en individualist, som godt kan spille på hold, men det er mig, der sidder for bordenden. Det kan man også se på de sportsgrene, jeg har valgt – boksning og cykling. Jeg dur ikke til tandem, siger Jørgen Hindse.

Der er åbent hus og frokost på DKK´s adresse, Parkvej 1, 2680 Solrød Strand den 15. september kl. 12.00 – 15.00, hvor DKK håber at se mange medlemmer, så formandens fødselsdag og jubilæum kan fejres med manér.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Ghita Nørby: Hunde skal behandles med respekt

23-03-2019 10:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Udover at være en af landets absolut største skuespillere gennem tiden er Ghita Nørby også et udpræget hundemenneske. Fælles for hendes mange og skarpe holdninger om hunde er, at de alle handler om at have respekt for dyret

Fredagsquiz: Hvad ved du om shar pei

22-03-2019 08:08, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den er krøllet og fin. Den hedder shar pei. Men hvad ved du egentlig om den

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Otodectes cynotis - hundens øremide

18-03-2019 08:24, af Astrid Holtet

Otodectes cynotis er navnet på hundens øremide, der kan give irritation i øregangen og i værste fald øregangsbetændelse

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Må min hund spise peberfrugt?

25-07-2017 09:39, af Anne Ekenberg

Rød, gul, grøn – som et trafiklys lyser de op i maden. Rå eller stegte smager de godt – de røde og gule peberfrugter er mine favoritter, da sukkerindholdet er lidt højere end i de grønne peberfrugter. Sukker… Vi elsker det, og mange hunde er også glade for det. Men er peberfrugter nu godt for vores hunde?

Fremragende arbejde af unge Smilla

20-03-2019 15:08, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Smilla er under uddannelse til narkohund. Tirsdag viste hun dog, at hun er mere end klar til at træde ind i den virkelige verden som fuldblods narkohund

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Er jeg overhovedet klar til hund?

20-03-2019 08:09, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er et spørgsmål, man altid skal stille sig selv, hvis man overvejer at købe hund. Impulskøb ender hurtigt som fejlkøb, og det betyder desværre af og til, at hunden bliver aflivet eller givet væk til dyreinternater. Nedenstående miniguide kan være med til at afklare, om man er klar til hund

Tilmelding åbnet: K9 Biathlon Lilleskov Slot Hundedage