BLOG: Vi melder os klar

08-02-2019 20:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt udstillingsår, ny hund - Det kan kun blive stort

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Endnu en opgave er afleveret og vi melder nu vinterferie klar herhjemme.

Ferien skal naturligvis bruges sammen med jordens sødeste mennesker – hundefolket! 

I morgen drager vi til Fredericia (Årets første Internationale udstilling), hvor det er Mayzie’s første udstilling. Jeg glæder mig helt enormt til at vise hende frem.

Det skrider godt frem med hende. Hun er i dag 17 uger gammel og fuld af balladenumre. Men hun er også jordens kærligste hund.

Hende og jeg har allerede et godt bånd sammen. Forrige weekend havde vi hende med på udstilling med Luna, selvom hun var en anelse ukurant, var der mange søde mennesker der ville snakke med hende.

Sidste weekend, kørte hende og jeg alene til Fyn, hvor DKK Ungdom holde Juniorhandlerweekend, hvor vi havde den heldige fornøjelse af at måtte deltage, selvom jeg er blevet for gammel til at være juniorhandler. Hun prøvede at sove ude for første gang – og hun var top sej!

Lydighedstræningen skrider også fremad, selvom man skulle tro hun lyttede noget bedre efter med de store ører hun har.

Ellers er hun god til at falde i hendes ører, hvor hun kan formå at lave koldbøtter. Man kan i hvert fald sige, at hun bidrager godt til underholdningen herhjemme. 

Ud over dumboørerne og forkælede Luna, går det rigtig godt. Jeg starter min sidste del af Ringtræner instruktøruddannelsen til maj og glæder mig for vild til at lære noget nyt! 

Læs også

BLOG: Årets først udstilling - nu er udstillingsåret endelig begyndt

15-02-2019 16:20, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille har taget hul på et nyt udstillingsår

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

Juniorhandler Cecilie er klar til hundeudstilling i Ballerup (video)

23-09-2017 14:28, af Marie Helene Rigård Rohleder

Til weekendens DKK hundeudstilling i Ballerup skal 16-årige Cecilie Krarup udstille den etårige kleiner münsterländer, Luna,  i juniorhandling, og her er det vigtigt at parret løber som et team

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Cecilies sidste dans

06-10-2018 20:04, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag drager Cecilie Krarup mod Tyskland for at gå i ringen som juniorhandler for sidste gang. Vi har modtaget dette indlæg fra den dygtige handler

Cecilie Krarup fortæller om sit værste mareridt

11-06-2018 14:49, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger. Denne gang fortæller hun om en oplevelse, der kan kræve en pakke cleenex at læse

Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

Nyt fodertilskud til hunde med dårlig mave

09-08-2017 13:52, af Anne Ekenberg

Scanvet har udgivet en ny serie af produkter, som hjælper hunde og katte med uro i maven til at genvinde roen. Diapaste og Diapro PLUS hedder de to produkter, som begge fås hos dyrlægen. Hunden.dk har snakket med dyrlæge Ann Cecilie Larsen fra Scanvet.

Det danske landshold på tur til Nordisk Mesterskab

05-12-2017 14:22, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fredagsquiz: Hvad ved du om cavalier king charles spaniel

15-02-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Så er det igen tid til at quizze lidt

Så er billederne fra Fredericia online

14-02-2019 08:07, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Var du i Fredericia i weekenden, eller vil du bare gerne se, hvordan det så ud, så er billederne nu online

Forstyrret nattesøvn?

12-02-2019 08:27, af Astrid Gerd Holtet

At dele seng med en hund, kan være mindre forstyrrende og mere tryghedsskabende, end at dele seng med et andet menneske – det viser et nyt studie fra USA

Se billederne: Lørdag i Fredericia

09-02-2019 20:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Det har været en dejlig hundedag i Fredericia. Her får du en pose blandede billeder fra dagen

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Janni Ree kastede stjerneglans over Fredericia

10-02-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den kendte realitydeltager og tidligere oddsetpige Janni Ree udstillede sin nye mops, Cobra, på udstillingen i Fredericia søndag

HUNDEN i postkasserne

11-02-2019 08:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I denne uge dumper det nye nummer af HUNDEN ned i postkasserne, og der er masser af godt læsestof at fordybe sig i

Er din hund en hvalp eller en junior hund?

14-02-2019 15:01, af Marco Ishøj, Anicura

Langt de fleste hundeejere, skelner ikke imellem om deres hund er en hvalp eller junior hund, hvilket kan resultere i, at knogler og muskler ikke udvikles korrekt

Hjælp - min hund vil ikke spise!

09-12-2017 10:21, af Astrid Gerd Holtet

Kortere eller længere perioder med manglende appetit hos hunden er noget mange hundeejere oplever i løbet af hundens liv. Nogle gange er det forbigående og ganske harmløst, andre gange er det udtryk for sygdom. Hvad skal du så holde øje med, når din hund ikke vil spise sin mad?