BLOG: Stævnet

05-04-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Vi har modtaget dette fine blogindlæg fra Fiona Wenberg. 

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Hej igen. Denne gang vil jeg fortælle lidt om hvordan det gik til vores agilitystævne her i sidste weekend. Stævnet blev afholdt af den klub jeg selv går i nemlig KAF (Kvistgård Agility Forening). Der var 4 løb, hvoraf de to første blev både designet og dømt af en af de kommende EO (European Open) dommere. Det var nogle virkelig fede baner der både var lidt udfordrende, men der var alligevel et godt flow på banen, og der skulle i hvert fald løbes...;)
Jeg fik i hvert fald nogle idéer til, hvad vi lige skal arbejde ekstra meget på.

Med Thiana havde jeg to gode springløb. Begge endte med en disk, men det var mine fejl og de andre steder fungerede vores samarbejde super godt og det var dejligt at komme ud at løbe konkurrence med hende igen.

Den tredje bane var et agility løb, og der sad det hele bare lige i skabet med Saimi. Vi var fejlfrie og vandt klassen, og dermed også certet. Jeg var virkelig glad for hendes felter specielt, fordi hun fik sit løbefelt på A’et, som vi har trænet her hen over vinteren. Inden stævnet havde hun kun prøvet fuld højde to gange, så jeg var meget tilfreds selvom, at det var et liiidt højt hit. Hendes vippe og balance sad også bare knivskarpt og i det hele taget var løbet bare godt.  Der var også mange fine momenter i de andre løb selvom at det blev til 3 disk, så fokuserer jeg på de ting der lykkedes og lærer af de ting der ikke lykkedes.

Vi er stadig lidt i gang med Thianas balance, men vi regner med, at den er klar til stevnet i Viborg om lidt over en uge. Det er det første stævne i år, hvor vi har mulighed for at samle point til landsholdet. Jeg glæder mig rigtig meget, og jeg er sikker på at det nok skal blive sjovt.

Tak fordi I ville læse mit blogindlæg, og jeg håber at I får en fortsat god dag.

Læs også

BLOG: Nu går turen til EDS

14-06-2019 08:05, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

I dag drager Camille mod European Dog Show i Østrig, hvor hun skal repræsentere Danmark i juniorhandling. I dette bogindlæg kan du læse om hendes tanker forud for den store oplevelse

BLOG: En tur til Roskilde

03-06-2019 08:35, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Anden weekend i maj stod på hundeudstilling i Roskilde. Den var en god weekend med god stemning og hele molevitten

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

BLOG: Min aller bedste ven

21-12-2018 15:00, af Fiona Wennberg

Det er nu blevet Fiona Wennbergs tur til at blogge. Nyd denne fine tekst

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

BLOG: Mille

08-03-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg fortæller her om sin hund Mille, der ikke længere løber agility, men er en fantastisk hyggehund

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tyve, vogt jer! Lulu er i byen

22-06-2019 11:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lulu er en af de racer, der ikke findes så mange af i Danmark. Hun er en polski owczarek podhalanski, en race, der findes cirka 30 af i landet

 

Rørende gensynsglæde ved Ring 7

23-06-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Som opdrætter er det altid lidt svært at give sine hvalpe videre. Det er det også for Kate Frederiksen, der har opdrættet groenendael siden starten af 90’erne. I Vejen mødte hun en af sine hvalpe

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Må min hund spise jordbær?

16-07-2017 10:07, af Anne Ekenberg

Jeg går ofte tur på en skøn natursti. Tidligere var det en jernbanestrækning, men for mange år siden blev den nedlagt, og i dag har mennesker og dyr glæde af den. På denne tid af året myldre det frem med skovjordbær. Som små røde perler lyser de op i alt det grønne, og jeg elsker at plukke af dem, når jeg med egne øjne kan se, at de modne. Og mine hunde elsker dem også, men må de egentlig få dem?

Lille hund på bagsædet kan ramme som en hest

12-06-2019 15:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er ikke et lovkrav i Danmark, at hunde skal være fastspændt eller i bur under bilkørsel. Men kolliderer du med 90 km/t kan en lille hund på 6 kg ramme de foransiddende med en vægt svarende til 700 kg.

Hundevæddeløb ikke et problem i Danmark

18-06-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Efter nyheden fra England om, at hundevæddeløb sidste år kostede 1000 hunde livet, og at flere derfor ønsker sporten forbudt, tog vi en snak med en dansk repræsentant for sporten

Shyloch Statement gjorde det igen

22-06-2019 18:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Norske Helge Kvivesen og hans Shyloch Statement tog for anden dag i træk BIS 1 i Vejen

28 dygtige juniorhandlere

23-06-2019 08:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag stillede hele 28 juniorhandlere til start ved konkurrencen, der blev en svær opgave for den australske dommer

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Anklage: Betjent angreb kollega med hund

18-06-2019 09:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En betjent i Københavns Politi er under mistanke for at have udsat en kollega for et hundebid, viser aktindsigt fra Rigspolitiet