BLOG: Stævnet

05-04-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Vi har modtaget dette fine blogindlæg fra Fiona Wenberg. 

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Hej igen. Denne gang vil jeg fortælle lidt om hvordan det gik til vores agilitystævne her i sidste weekend. Stævnet blev afholdt af den klub jeg selv går i nemlig KAF (Kvistgård Agility Forening). Der var 4 løb, hvoraf de to første blev både designet og dømt af en af de kommende EO (European Open) dommere. Det var nogle virkelig fede baner der både var lidt udfordrende, men der var alligevel et godt flow på banen, og der skulle i hvert fald løbes...;)
Jeg fik i hvert fald nogle idéer til, hvad vi lige skal arbejde ekstra meget på.

Med Thiana havde jeg to gode springløb. Begge endte med en disk, men det var mine fejl og de andre steder fungerede vores samarbejde super godt og det var dejligt at komme ud at løbe konkurrence med hende igen.

Den tredje bane var et agility løb, og der sad det hele bare lige i skabet med Saimi. Vi var fejlfrie og vandt klassen, og dermed også certet. Jeg var virkelig glad for hendes felter specielt, fordi hun fik sit løbefelt på A’et, som vi har trænet her hen over vinteren. Inden stævnet havde hun kun prøvet fuld højde to gange, så jeg var meget tilfreds selvom, at det var et liiidt højt hit. Hendes vippe og balance sad også bare knivskarpt og i det hele taget var løbet bare godt.  Der var også mange fine momenter i de andre løb selvom at det blev til 3 disk, så fokuserer jeg på de ting der lykkedes og lærer af de ting der ikke lykkedes.

Vi er stadig lidt i gang med Thianas balance, men vi regner med, at den er klar til stevnet i Viborg om lidt over en uge. Det er det første stævne i år, hvor vi har mulighed for at samle point til landsholdet. Jeg glæder mig rigtig meget, og jeg er sikker på at det nok skal blive sjovt.

Tak fordi I ville læse mit blogindlæg, og jeg håber at I får en fortsat god dag.

Læs også

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

BLOG: Mit første DM i agility

27-09-2019 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I starten af 2019 begyndte jeg at løbe med Aussiligaen China (China), da hendes ejer havde dårligt knæ. Uden at jeg vidste det, havde vi kvalificeret os til DM i agility junior. Det var mit første DM i agility, og jeg var spændt

BLOG: Træningsweekend for juniorhandlere

20-09-2019 16:10, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Endnu et godt blogindlæg fra Camille Marie, som fortjener at blive læst

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

BLOG: En fantastisk sommer

13-09-2019 09:04, af Fiona Wennberg

Danmarksmester Fiona Wennberg skriver her om sine flotte resultater i agility denne sommer

BLOG: Min aller bedste ven

21-12-2018 15:00, af Fiona Wennberg

Det er nu blevet Fiona Wennbergs tur til at blogge. Nyd denne fine tekst

BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

BLOG: Mille

08-03-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg fortæller her om sin hund Mille, der ikke længere løber agility, men er en fantastisk hyggehund

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sjællandsk dyrehelt: Hunden Frank reddede kvinde fra selvmord på kirkegård

18-10-2019 08:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hunden Frank kunne mærke, at noget var galt, da han en sen aften gik tur med sin ejer, og passerede en ensom kvinde på en kirkegård i Slagelse. I al hemmelighed havde hun slugt et glas piller, og var nu i overhængende fare for konsekvenserne. Hunden Frank er nu kåret regional sjællandsk vinder i konkurrencen “Danmarks Dyrehelt 2019”, for hans ihærdige indsats den aften.

 

10 tegn på kræft hos hunde

12-10-2019 10:10, af Astrid Gerd Holtet

Ti vigtige tegn på kræft hos hunde, som du ikke må overse

Forgiftninger: 3 ting du skal passe på om efteråret

13-10-2019 14:04, af Astrid Gerd Holtet

Hvad skal du passe på at din hund ikke spiser, når I begiver jer ud i efterårssolen?  

Norsk sygdom slut

17-10-2019 09:11, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Veterinærinstituttet og Mattilsynet anser nu sygdomsudbruddet i fjeldlandet for overstået

Hvorfor lugter en våd hund så dårligt?

21-10-2017 11:14, af Astrid Holtet og Bjarke Kirkegaard Nielsen

2019 kan vise sig at blive rekordvåd. Derfor er der nok også mange hundeejere, der får en lidt træls oplevelse i næsen, når de snuser til hundepelsen. Men hvorfor lugter en våd hund så dårligt

Ulv tog hund i hundegård

01-09-2014 14:03, af Tine Luther
En ulv brød ind i en finsk hundegård og tog en af hundene.

Heltehunden Whisky med de ni liv: Afsnit 2: Tæt på aflivning

15-10-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Whisky er en ganske særlig hund. Selvom han kun er to år, har hans ejer Amanda Madsen allerede brugt en mindre formue på operationer og lignende. Det er der en ganske særlig grund til. Følg vores lille serie om Whisky her i efterårsferien

Hundeejere er dårlige til at afmåle foderet