BLOG: Stævnet

05-04-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Vi har modtaget dette fine blogindlæg fra Fiona Wenberg. 

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Hej igen. Denne gang vil jeg fortælle lidt om hvordan det gik til vores agilitystævne her i sidste weekend. Stævnet blev afholdt af den klub jeg selv går i nemlig KAF (Kvistgård Agility Forening). Der var 4 løb, hvoraf de to første blev både designet og dømt af en af de kommende EO (European Open) dommere. Det var nogle virkelig fede baner der både var lidt udfordrende, men der var alligevel et godt flow på banen, og der skulle i hvert fald løbes...;)
Jeg fik i hvert fald nogle idéer til, hvad vi lige skal arbejde ekstra meget på.

Med Thiana havde jeg to gode springløb. Begge endte med en disk, men det var mine fejl og de andre steder fungerede vores samarbejde super godt og det var dejligt at komme ud at løbe konkurrence med hende igen.

Den tredje bane var et agility løb, og der sad det hele bare lige i skabet med Saimi. Vi var fejlfrie og vandt klassen, og dermed også certet. Jeg var virkelig glad for hendes felter specielt, fordi hun fik sit løbefelt på A’et, som vi har trænet her hen over vinteren. Inden stævnet havde hun kun prøvet fuld højde to gange, så jeg var meget tilfreds selvom, at det var et liiidt højt hit. Hendes vippe og balance sad også bare knivskarpt og i det hele taget var løbet bare godt.  Der var også mange fine momenter i de andre løb selvom at det blev til 3 disk, så fokuserer jeg på de ting der lykkedes og lærer af de ting der ikke lykkedes.

Vi er stadig lidt i gang med Thianas balance, men vi regner med, at den er klar til stevnet i Viborg om lidt over en uge. Det er det første stævne i år, hvor vi har mulighed for at samle point til landsholdet. Jeg glæder mig rigtig meget, og jeg er sikker på at det nok skal blive sjovt.

Tak fordi I ville læse mit blogindlæg, og jeg håber at I får en fortsat god dag.

Læs også

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

BLOG: Derfor træner jeg

12-04-2019 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie Saugmann Ørbæk har bloggen i denne uge, og hun har skrevet dette fine indlæg om træning. For hende skal træningen være sjov

BLOG: Skarø prøven del 2

29-03-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Vi bringer her anden del af Charlotte Laursens blog om Skarø prøven. God fornøjelse

BLOG: Mille

08-03-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg fortæller her om sin hund Mille, der ikke længere løber agility, men er en fantastisk hyggehund

BLOG: Min aller bedste ven

21-12-2018 15:00, af Fiona Wennberg

Det er nu blevet Fiona Wennbergs tur til at blogge. Nyd denne fine tekst

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jack russell terrier død efter hugormebid

24-04-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hvad der skulle have været en ganske almindelig langfredag i sommerhus, endte tragisk for jack russell terrieren Tulle og hendes ejer Brian Søby Jensen

Fra HUNDEN: Begrænsningens kunst

11-04-2019 15:00, af Andrew H. Brace, UK. Oversat af: Hanne Mathiasen

Det sker, at anatomiske overdrivelser vinder over den korrekte anatomi, når hunde bedømmes i ringene. I nyere tid er det blandt andet de meget overvinklede bagpartier, der tager stikket hjem, selvom de strider mod hundens oprindelige anatomi

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Historien om Barbie

18-04-2019 15:00, af Cynthia Jensen

Sommeren 2018 skulle vise sig at være vendepunktet for en hund i sin bedste alder og en tidligere juniorhandler uden sin ledsager. ”Din hund har ondartet kræft…” lød det fra dyrlægerne. Valget stod mellem at amputere det ene forben eller lade Barbie leve med ondartet kræft i poten. Så mens vi andre nød den varme sommer, så stod Rie med en kæmpe beslutning for sin egen hund. For selvom Barbie sagtens kunne leve på blot 3 ben, så var det måske værd at forsøge at bekæmpe kræften og dermed give Barbie flere år på alle 4 ben?

Livsstadie – alderdommen

21-04-2019 10:00, af Astrid Gerd Holtet

Hunde i Danmark lever i længere tid end de gjorde førhen – og dermed fylder alderdommen mere i hundens liv, både for hund og ejer

Kan din hund holde temperaturen nede?

20-04-2019 09:16, af Astrid Gerd Holtet

Hundens primære værktøj til at styre kropstemperaturen er åndedrættet – og hunde med en begrænset vejrtrækning er derfor i større risiko for hedeslag

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Hundeejere får masser af motion