BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Det sidste års tid er der sket mange gode ting i mit hundeliv. Jeg blev Danmarksmester i rally-lydighed juniorklassen, og kom også på en anden plads. Jeg var med i Årets hund finalen i rally junior klassen og vandt. Det var rart at vinde, når man nu havde rejst frem og tilbage for at komme med. DM var jeg meget overrasket over at vinde, for der er det resultaterne på dagen der tæller, mens Årets hund er det resultater fra hele året.

Årets hund finalen i Herning var noget for sig selv. De 10 bedste hunde-og førere fra hver klasse i Danmark var samlet på et sted, og jeg var en af dem.

Fredag morgen rejste min mor og jeg med færgen fra Bornholm til Sverige, for at vi kunne deltage i Årets hund om lørdagen i Herning. Jeg skulle op med min egen jack russell terrier, Max, og min mors border collie, Wupti. Tingene gik bedre end forventet.

Der var mange mennesker i Herning messecenter den dag. Ikke kun fordi der var Årets hund i rally-lydighed, men også fordi der var udstilling. Rallyringen var placeret inde i en hal sammen med nogle udstillingsringe. Det gjorde, at der blev lidt trængt. Junior klassen var den sidste på dagen, så der gik lang tid før det blev min tur til at komme op. Jeg kunne mærke, at nerverne var på vej, når vi gik banegennemgang. Jeg var nervøs men også rolig. Jeg kunne jo ikke gøre andet end at gå derud og gøre mit bedste.

Copyright Ridehesten.comPrivatfoto Jeg skulle først på med Wupti. Det gik rigtig godt, og vi gik næsten til 100 point. Wupti lå på førstepladsen på kvalifikationslisten, inden vi tog til Herning. Så blev det Max, der skulle på. Det gik også godt, men vi havde lidt problemer med et ”farligt” skilt. Han lå på en tredjeplads inden konkurrencen.  Der gik kort tid, og så var vi klar til præmier. Junior fik præmier til sidst. Først var det Max, der blev kaldt op. Vi kom på en fjerdeplads. Jeg var meget overrasket, og kunne ikke være mere stolt over min lille Max. Til sidst blev Wupti kaldt op. Han havde ligget på en førsteplads hele vejen, og det var også der, han endte med at blive placeret.

 

Folk klappede ad os. Jeg kunne ikke være mere stolt over mine hunde og over mig selv.

Folk fra min egen kreds og andre kredse kom hen og sagde tillykke til mig. Der gik lidt tid før jeg overhovedet havde opdaget, hvad der var sket. Det var først, da folk begyndte at skrive tillykke over Facebook, at det gik op for mig. Den dag i dag tænker jeg stadig tilbage på Årets hund, og hvor gode hundene var i deres finale.

Jeg håber det næste år vil byde på lige så mange gode oplevelser, som i år har gjort.

 

Info

Kimmie Wolsted

- 13 år gammel
- Går i 7. klasse
- Bor på Bornholm
- Danmarksmester: Rally-lydighed juniorklassen 2018
- Årets hund: Rally-lydighed juniorklassen 2018

Læs også

BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

BLOG: Min sidste sæson

09-05-2019 16:40, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie er godt i gang med sin sidste sæson som juniorhandler. Du kan møde hende på udstillingen i Roskilde

BLOG: Titlerne til side

03-05-2019 15:01, af Charlotte Laursen

Godeftermiddag til alle Hunden.dk’s læsere. En ny måned er begyndt, og det er igen blevet min tur til at blogge for jer.

BLOG: En ny begyndelse

04-03-2019 08:51, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller her om, hvordan hun fik sin nyeste hund

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Skal bidske hunde fra Møn aflives

22-05-2019 15:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde sidder på en hundepension på tredje måned, mens politiet vurderer, om de skal aflives

Tager hundeloven fokus fra de virkelige problemer?

17-05-2019 11:27, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dyrlæge Lise Rovsing har på Facebook ytret sig negativt om hundeloven efter et besøg af en hund, der var blevet bidt

Hvordan undgår man hot spots?

18-05-2019 11:02, af Astrid Gerd Holtet

I varmt og vådt vejr er risikoen for hot spots høj – men hvad er det egentlig, og hvordan undgår du problemet?

Billederne fra Roskilde er klar

15-05-2019 14:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Så er billederne fra weekendens udstilling i Roskilde online. Der er mange, så måske er der også et af dig og din hund

Ny bog: Danske hundeejere skal lære om foder

16-05-2019 15:22, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dyrlæge Therese G. Horsbjerg udgiver i samarbejde med Bacterfield en bog, som skal guide danske hundeejere gennem den store foderjungle

Retrieverklubben var for hurtigt ude

23-05-2019 08:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsket om at gøre alt så godt har nu vist sig ikke at lykkes for Dansk Retriever Klub, da en specialklub ikke kan holde skue for alle racer. Derfor er skuet på Hundedagene på Rosenholm slot igen begrænset til retrievere

Skue for alle racer på Rosenholm Slot

22-05-2019 08:41, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hundedagene på Rosenholm Slot kan nu præsentere et skue for alle DKK hunde. Det er Dansk Retriever Klub, der arrangerer

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.