BLOG: Min travle december

04-01-2019 15:00, af Cecilie Krarup

Den travle december er nu ovre og sikke mange nye ting der er sket

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Jeg har i december måned gravet mit hoved ned i bøger og faglig viden, da jeg har skrevet SRP (den største opgave i 3.g) i gymnasiet. En opgave sammensat af to fag, med valgfrit overemne, og hvad vælger man mon at skrive om som et rigtigt hundemenneske? Hundefoder selvfølgelig. En meget spændende ting at skrive om og fordybe sig omkring. Noget jeg helt klart også kan bruge ud i fremtiden. Et emne som man aldrig kan udtømme for ny viden. 

Midt I min SRP, fløj vi endelig til Belgien for at hente vores nye hund. En ting jeg har ventet længe på og som jeg har glædet mig så meget til. 

Mayzie er en Field Spaniel, hun er nu 12 uger gammel og det er nu ved at være en måned siden, at vi hentede hende i Belgien. 

Det var en underlig følelse, at skulle flyve ned og hente sin hund. Heldigvis har jeg været omringet af rigtig mange dygtige opdrættere, som har hjulpet mig til at finde den helt perfekte hund - for det er hun virkelig. 

Flyveturen hjem gik bedre end forventet. Hun snork sov, det var nok alle de sanseindtryk hun havde fået i løbet af dagen. 

Field Spaniel er en jagthund, som tilhører FCI gruppe 8 - de apporterende jagthunde. Derfor vil jeg både træne Mayzie til udstillinger, men også til jagt herunder apportering. Hun er en del af familien og nyder, at vi ligger sammen i sengen om natten. 

Luna har også taget godt imod Mayzie. Det fungerer så godt imellem de to, bedre end jeg nogensinde havde drømt om. De ligger ofte sammen og sover, leger og driller hinanden som man jo skal som søskende. 

Jeg glæder mig til vores nye eventyr sammen. Alleredet på lørdag deltager vi for første gang til lydighedstræning i Kleiner Münsterlander klubben, hvilket jeg glæder mig helt vildt til. 

Der er mange spændende ting i vente i fremtiden, som jeg glæder mig til, at dele med jer. 

Info

Cecilie Krarup
18 år
Går i 3.G på Hillerød Handelsgymnasium
Tidligere juniorhandler
Har blogget for hunden.dk i halvandet år

Læs også

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

BLOG: Min sidste sæson

09-05-2019 16:40, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie er godt i gang med sin sidste sæson som juniorhandler. Du kan møde hende på udstillingen i Roskilde

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Skal bidske hunde fra Møn aflives

22-05-2019 15:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde sidder på en hundepension på tredje måned, mens politiet vurderer, om de skal aflives

Hvordan undgår man hot spots?

18-05-2019 11:02, af Astrid Gerd Holtet

I varmt og vådt vejr er risikoen for hot spots høj – men hvad er det egentlig, og hvordan undgår du problemet?

Fredagsquiz: Hvad ved du om australian shepherd

24-05-2019 09:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Fredagsquizzen er klar efter en uges pause

Skue ikke for alle alligevel

23-05-2019 08:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsket om at gøre alt så godt har nu vist sig ikke at lykkes for Dansk Retriever Klub, da en specialklub ikke kan holde skue for alle racer. Derfor er skuet på Hundedagene på Rosenholm slot igen begrænset til retrievere

Politi efterlyser hundeejere

23-05-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Syd- og Sønderjyllands Politi har haft gang i hundesnorene. De efterlyser ejerne til to forskellige hunde

Tager hundeloven fokus fra de virkelige problemer?

17-05-2019 11:27, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dyrlæge Lise Rovsing har på Facebook ytret sig negativt om hundeloven efter et besøg af en hund, der var blevet bidt

Skue for alle racer på Rosenholm Slot