BLOG: Min travle december

04-01-2019 15:00, af Cecilie Krarup

Den travle december er nu ovre og sikke mange nye ting der er sket

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Jeg har i december måned gravet mit hoved ned i bøger og faglig viden, da jeg har skrevet SRP (den største opgave i 3.g) i gymnasiet. En opgave sammensat af to fag, med valgfrit overemne, og hvad vælger man mon at skrive om som et rigtigt hundemenneske? Hundefoder selvfølgelig. En meget spændende ting at skrive om og fordybe sig omkring. Noget jeg helt klart også kan bruge ud i fremtiden. Et emne som man aldrig kan udtømme for ny viden. 

Midt I min SRP, fløj vi endelig til Belgien for at hente vores nye hund. En ting jeg har ventet længe på og som jeg har glædet mig så meget til. 

Mayzie er en Field Spaniel, hun er nu 12 uger gammel og det er nu ved at være en måned siden, at vi hentede hende i Belgien. 

Det var en underlig følelse, at skulle flyve ned og hente sin hund. Heldigvis har jeg været omringet af rigtig mange dygtige opdrættere, som har hjulpet mig til at finde den helt perfekte hund - for det er hun virkelig. 

Flyveturen hjem gik bedre end forventet. Hun snork sov, det var nok alle de sanseindtryk hun havde fået i løbet af dagen. 

Field Spaniel er en jagthund, som tilhører FCI gruppe 8 - de apporterende jagthunde. Derfor vil jeg både træne Mayzie til udstillinger, men også til jagt herunder apportering. Hun er en del af familien og nyder, at vi ligger sammen i sengen om natten. 

Luna har også taget godt imod Mayzie. Det fungerer så godt imellem de to, bedre end jeg nogensinde havde drømt om. De ligger ofte sammen og sover, leger og driller hinanden som man jo skal som søskende. 

Jeg glæder mig til vores nye eventyr sammen. Alleredet på lørdag deltager vi for første gang til lydighedstræning i Kleiner Münsterlander klubben, hvilket jeg glæder mig helt vildt til. 

Der er mange spændende ting i vente i fremtiden, som jeg glæder mig til, at dele med jer. 

Info

Cecilie Krarup
18 år
Går i 3.G på Hillerød Handelsgymnasium
Tidligere juniorhandler
Har blogget for hunden.dk i halvandet år

Læs også

BLOG: Mit sted

18-01-2019 15:24, af Charlotte Laursen

Det er blevet Charlotte Laursens tur til at blogge for hunden.dk igen. Og man må sige, at hun leverer en rørende og dejlig tekst, som alle kan bruge. 

BLOG: En helt utrolig start på det nye år

11-01-2019 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Det er igen blevet Camille Marie Saugmann Ørbæks tur til at blogge, og hvad mon vinderen af juniorhandling i MyDOG sidste weekend blogger om? ..... Godt gættet. Det er dejlig læsning. Nyd det

BLOG: Mit hundeår 2018

28-12-2018 15:06, af Charlotte Laursen

Dagens blogger er Charlotte Laursen, og hun fortæller om et indholdsrigt år med op- og nedture

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

ADVARSEL: Parvovirus i Vestsjælland

20-01-2019 08:29, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

SCT. Jørgensbjerg Dyreklinik i Kalundborg advarer om, at der er udbrud af Parvovirus i området

 

Neutralisation? Ny vejledning til landets dyrlæger

12-01-2019 08:30, af Astrid Gerd Holtet

Fordele og ulemper ved kastration og sterilisation har været til debat længe. Den Danske Dyrlægeforening har nu lavet en vejledning til landets dyrlæger

Hund dræbt af elledning

17-01-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En hund mistede livet, da den kom i nærkontakt med en nedrevet el-ledning i Frederikssund

Quiz: Genkender du racen

18-01-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Hermed en ny slags fredagsquiz. Vi giver dig billedet, kan du genkende racen. God fornøjelse

Brexit får konsekvenser for hundefolket i Danmark

15-01-2019 15:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I aften skal briterne stemme om brexit-aftalen. Stemmer de nej, hvilket meget tyder på, kan konsekvensen blive, at det bliver vanskeligere at have hunde med fra England til Danmark

Hundens tarmbakterie kan påvirke dens adfærd

19-01-2019 08:03, af Astrid Holtet

Nyt studier peger på, at sammensætningen af mikroorganismer i hundens tarm muligvis kan have betydning for hvorvidt hunde udviser aggression overfor andre hunde

BLOG: Mit sted

18-01-2019 15:24, af Charlotte Laursen

Det er blevet Charlotte Laursens tur til at blogge for hunden.dk igen. Og man må sige, at hun leverer en rørende og dejlig tekst, som alle kan bruge. 

Wilfred Olsen er genvalgt

16-01-2019 13:23, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Stemmerne fra DKK's bestyrelsesvalg er nu talt op og resultatet ses i denne artikel

Overvægtige hunde lever 2,5 år kortere

17-01-2019 15:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Overvægtige hunde kan leve op mod 2,5 år kortere sammenlignet med normalvægtige hunde. Det er resultatet af en ny undersøgelse fra University og Liverpool og Mars Petcares WALTHAM Centre for Pet Nutrition.

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.