BLOG: Årets først udstilling - nu er udstillingsåret endelig begyndt

15-02-2019 16:20, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille har taget hul på et nyt udstillingsår

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

I sidste weekend, altså d.9-10 februar, startede udstillingsåret endelig. Jeg må nok sige, at jeg havde glædet mig meget. Ikke bare til selve udstillingen, men stemningen omkring udstillingen, som bare er helt fantastisk.

Tidligt lørdag morgen tog mine bedsteforældre og jeg afsted mod Fredericia.  Jeg skulle udstille 2 samojeder, og derefter ind i juniorhandling med min trofaste makker Showy. Ventetiden var lang, men heldigvis kan man jo gå og kigge på alle de andre søde hunde, som også er på udstillingen. Men da det så endelig blev vores tur, gik det hurtigt og godt. Nu ventede dagens højdepunkt bare, nemlig juniorhandling.

Igen var ventetiden lang, men det er jo fordi man glæder sig. Men da klokken nærmede sig 15:00, kunne jeg godt mærke, at nervøsiteten begyndte at stige. Men det samme gjorde glæden og spændingen.

Showy og jeg stod, sammen med alle de andre maxi-juniorhandler, og ventede på, at det blev vores tur til at komme ind i ringen. Da mini-juniorhandler var færdige med at blive bedømt og det blev os, var jeg klar. Klar til det nye udstillingsår, klar til at vise hvad jeg kan og ikke mindst klar til at have det sjovt.

Showy og jeg løb ind i ringen, og gjorde det bedste vi kunne. Vi blev så taget ud blandt de fire bedste i maxi-gruppen, hvilket betød at vi skulle ind igen. Desværre blev det ikke til nogen placering og selvfølgelig er der altid nogle ting, som man kunne have gjort bedre, men alt i alt var jeg tilfreds med min præsentation. Hvilket for mig er noget af det vigtigste.

Søndag morgen skulle jeg heldigvis ikke så tidligt op, som jeg skulle lørdag, da jeg kun skulle ind i juniorhandling. Det der med at stå tidligt op, er ikke lige mig. Men nogle gange er man jo bare nødt til det.

Vi kørte først ud for at hente Showy, og derefter gik turen igen mod Fredericia. Da vi så ankom, var klokken 13, så vi havde jo overhovedet ikke travlt på nogen måde. Jeg gik og kiggede lidt på alle de skønne hunde, klædte om og hyggede mig bare. Men på en eller anden måde formår jeg altid, at få stress på, også selvom der faktisk ikke behøves at være stress på. Så da håret var sat, skulle lommerne fyldes med godbidder og Showy skulle gøres klar. Og så var vi ellers klar. I god tid endda.

Da det så blev vores tur, løb vi ind i ringen og gjorde det bedste vi kunne. Desværre blev det heller ikke til nogen placering søndag, men igen gjorde jeg det bedste, som jeg kunne og var tilfreds med vores præsentation.

Så alt i alt var årets første udstilling en rigtig god weekend, med en masse skønne mennesker og selvfølgelig også gode oplevelser.

Nu venter Show Of Winners og Crufts lige om hjørnet og lad mig bare sige, at jeg glæder mig mega meget til det. Og der kommer selvfølgelig et blogindlæg op omkring det.

 

 

Læs også

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

BLOG: Min sidste sæson

09-05-2019 16:40, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie er godt i gang med sin sidste sæson som juniorhandler. Du kan møde hende på udstillingen i Roskilde

Daniel er Årets Juniorhandler 2017

08-11-2017 16:21, af Marie Helene Rigård Rohleder

15-årige Daniel de Silva har kun udstillet i halvandet år, men kan allerede nu kalde sig Årets Juniorhandler 2017 efter en forrygende sæson

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Støt juniorhandlerne og vind lækre præmier

16-06-2018 08:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Er du på hundeudstilling i Vejen, har du en fantastisk mulighed for at støtte de unge juniorhandlere og måske endda vinde en flot præmie

Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

BLOG: Vild slutning på fantastisk år

07-12-2018 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Ja, nu er det endeligt blevet tid til mit første rigtige blogindlæg, og det har jeg glædet mig til

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Juniorhandler Cecilie er klar til hundeudstilling i Ballerup (video)

23-09-2017 14:28, af Marie Helene Rigård Rohleder

Til weekendens DKK hundeudstilling i Ballerup skal 16-årige Cecilie Krarup udstille den etårige kleiner münsterländer, Luna,  i juniorhandling, og her er det vigtigt at parret løber som et team

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Skal bidske hunde fra Møn aflives

22-05-2019 15:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde sidder på en hundepension på tredje måned, mens politiet vurderer, om de skal aflives

Hvordan undgår man hot spots?

18-05-2019 11:02, af Astrid Gerd Holtet

I varmt og vådt vejr er risikoen for hot spots høj – men hvad er det egentlig, og hvordan undgår du problemet?

Fredagsquiz: Hvad ved du om australian shepherd

24-05-2019 09:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Fredagsquizzen er klar efter en uges pause

Skue ikke for alle alligevel

23-05-2019 08:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsket om at gøre alt så godt har nu vist sig ikke at lykkes for Dansk Retriever Klub, da en specialklub ikke kan holde skue for alle racer. Derfor er skuet på Hundedagene på Rosenholm slot igen begrænset til retrievere

Politi efterlyser hundeejere

23-05-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Syd- og Sønderjyllands Politi har haft gang i hundesnorene. De efterlyser ejerne til to forskellige hunde

Tager hundeloven fokus fra de virkelige problemer?

17-05-2019 11:27, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dyrlæge Lise Rovsing har på Facebook ytret sig negativt om hundeloven efter et besøg af en hund, der var blevet bidt

Skue for alle racer på Rosenholm Slot