4 x dansk NM-guld i Dog Dancing

04-11-2013 10:11, af Tine Luther
Ved de nordiske mesterskaber, som blev afviklet den forgangne weekend i forbindelse med Dansk Kennel Klubs udstilling i Herning, lykkedes det danskerne at sætte sig på samtlige guldmedaljer!
Copyright Ridehesten.com
Her ses de individuelt placerede danskere ved NM i Dog Dancing: Bagerst fra venstre: Sofie Eggerth Hjort med Fæhunden's Quincy Lad og Anja Christiansen med Fæhunden's Queeny Las. Forrest fra venstre: Sidsel R Lauridsen med Germal Prada og Emmy Marie Simonsen med Littlethorn Feet Of Flames.

Den danske fane blev løftet umanerlig højt i går. Under finalerne i de nordiske mesterskaber scorede de danske deltagere max og høstede individuelt guld i Heelwork to Music og Freestyle - og holdguld i begge discipliner. Desuden blev det til en individuel medalje af sølv og en af bronze. Sådan! Freestyle Nordiske mestre for hold: Sofie Eggerth Hjort med Fæhunden's Quincy Lad, Emmy Marie Simonsen med The Charmed Ones' Bisuit in Blue og Littlethorn Feet Of Flames og Johanna Allanach med Kojima's E-Physical Graffiti. Individuelt guld: Sofie Eggerth Hjort med Fæhunden's Quincy Lad. Individuel bronze: Emmy Marie Simonsen med Littlethorn Feet Of Flames Heelwork to Music Nordiske mestre i for hold: Anja Christiansen med Fæhunden's Queeny Las, Sidsel R. Lauridsen med Germal Prada og Helle Larssen med Littlethorn Avensis og Littlethorn Top Fuel. Individuelt Guld: Anja Christiansen med Fæhunden's Queeny Las Individuelt Sølv: Sidsel R Lauridsen med Germal Prada Vi ønsker et stort tillykke!

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Efterlod hund i bil

12-07-2018 09:52, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

På trods af utallige opfordringer i alle mulige medier, er det ikke alle, der har forstået pointen

Husk nu det der med varme biler og hunde

11-07-2018 15:18, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er sommerens evige problem. Nogle glemmer det stadig, derfor minder vi lige om det igen. Denne gang med tips fra Spanielbogen

Gode spørgsmål at stille opdrætteren

09-07-2018 14:43, af Lotte Evers

Det kan være svært at vælge den rette opdrætter, når man skal have hund. Her er nogle spørgsmål fra Spanielbogen, som er gode at stille til opdrætteren

Kan din hund aflæses dit ansigtsudtryk?

08-07-2018 09:23, af Astrid Gerd Holtet

Som hundeejer får man ofte følelsen af at hunden kan aflæse ens sindsstemning, om den er god eller dårlig. Ny studie har set nærmere på hvordan hunde reagere på billeder af menneskeansigter, der udviser forskellige følelser – det har fundet en forskel i hundens reaktioner

Hotspot i sommervarmen

18-07-2017 14:23, af Anne Ekenberg

”Du danske sommer, jeg elsker dig, skønt du så ofte har sveget mig”. Sådan indledes en af vores elskede sange nemlig ”Sommervisen” fra 1923 af Thøger Larsen. Og sådan tegner denne sommer da også til at blive. Det ene øjeblik skinner solen, men det næste øjeblik står det ned i stænger. Alligevel tager vi til stranden med vores hunde og nyder en dejlig dukkert. Og så kan der efterfølgende opstå problemer med ”hotspots”. 

Symptomer på endokardiose

10-07-2018 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Endokardiose, eller myxomatøs mitral valvulær sygdom, er en tilstand i hundens hjerteklapper. Sygdommen er arvelig, men symptomerne ses først senere i livet, og kan i værste fald ende i hjertesvigt.

Social indlæring ses allerede hos helt unge hvalpe

14-07-2018 10:00, af Astrid Gerd Holtet

Social indlæring er en effektiv måde at lære nye ting på, og en indlæringsmåde, som er vigtig for hunde. Voksne hundes evne til at lære fra andre er velundersøgt, og et forskerhold har nu også vist, at helt unge hvalpe også evner at lære nyt på denne måde 

Hunde i vandet ved stranden

07-07-2017 10:11, af Anne Ekenberg

Hunde skal være i snor i sommerhalvåret, når de færdes ved stranden. Men hvad nu, når de er ude i vandet? Hvilke regler gælder så? Og hvad med “Blå flag”- strande?

Lær hvalpen at give slip

12-07-2018 08:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi kender det udmærket. En hvalp er kommet til verden, og næsten før den rigtig har fået øjne, hænger den med gabet om ens nye dyre sko. Her er lidt tips fra Spanielbogen til, hvad man kan gøre

Må min hund spise kirsebær?

27-07-2017 09:48, af Anne Ekenberg

Kirsebærrene falder næsten af sig selv ned i munden på mig, når jeg ryster en gren. Store, runde og med den smukkeste vinrøde – ja næste sorte – farve smager de vidunderligt. Stenene spytter jeg ud i hånden, og det er der en god grund til